سرپرست بهزیستی چهارمحال و بختیاری، از راه‌اندازی نخستین مرکز جامع درمان و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد مخدر مبتنی بر تداوم درمان، در مرکز استان خبر داد.  

ترک اعتیاد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، معصومه محمدی، سرپرست بهزیستی چهارمحال و بختیاری، به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: در این مراکز مداخلات سم‌زدایی و پرهیزمدار با استفاده از رویکردهای درمان و بازتوانی اعتیاد انجام و رفع چالش‌های خانوادگی و اجتماعی بیمار، مداومت بر مراقبت بیمار، مداخلات روانی، اجتماعی و توانمندسازی شغلی در این مراکز برای فرد معتاد خانواده آنها ارائه می‌شود.  

وی گفت: بیماران پس از پذیرش در این مراکز، وارد مرحله سم‌زدایی شده و به مدت ۲ هفته این مرحله را می‌گذرانند و پس از سم‌زدایی، به مدت ۱۰۰ روز به صورت اقامتی از خدمات درمانی روانی، اجتماعی و معنوی به صورت نظامند بهره‌مند می‌شوند.  

محمدی افزود: استقبال برای تاسیس مرکز بالا بوده، پیش‌بینی می‌شود تا پایان تیرماه این مرکز در استان فعال شود. در سال‌های گذشته سازمان بهزیستی با فعال کردن مراکز درمانی سرپایی، اقامتی و کاهش آسیب به صورت مراکز گذری یا مراکز دی‌ای سی (DIC) فعالیت داشته است.  

وی اظهار کرد : هم‌اکنون ۲۵ مرکز ترک اعتیاد در استان با مجوز بهزیستی در حوزه درمان بیماران معتاد فعال است که از این تعداد ۱۸ کمپ و هفت مرکز مرکز با روش متادون درمانی(MMT) است.  

محمدی گفت: سال ۹۸، ۶ هزار و ۷۹۰ نفر برای درمان به این مراکز مراجعه کردند و موفق به ترک اعتیاد شدند. حمایت شغلی، خانواده و تغییر نگرش خانواده نسبت به معتاد بهبود یافته از راه‌های موثر در کاهش بازگشت به اعتیاد این افراد است.  

کد خبر 523753

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha