روزنامه سان پس از حدود ۴۲ سال عنوان پرفروش‌ترین روزنامه بریتانیا را از دست داد و دیلی میل با میانگین فروش روزانه ۹۸۰ هزار نسخه در ماه می جایگزین آن شد.

روزنامه ديلي ميل بريتانيا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، روزنامه زرد سان متعلق به امپراتوری رسانه‌ای روپرت مرداک از ۱۹۷۸ محبوب‌ترین و پرشمارگان‌ترین روزنامه بریتانیا بود و برخی تیترهای آن از جمله پس از پیروزی غافلگیرکننده حزب محافظه‌کار در انتخابات سراسری ۱۹۹۲ همچنان در یادها مانده است.

با این حال، دیلی میل که در تمام این سال‌ها فاصله خود را با سان در صدر جدول پرفروش‌ها کم و کمتر کرده بود، سرانجام در ماه می ۲۰۲۰ توانست جانشین آن شود. میانگین فروش روزانه دیلی میل در ماه گذشته میلادی ۹۸۰ هزار نسخه و میانگین فروش میل یکشنبه‌ها ۸۷۸ هزار نسخه بود. نکته عجیب اینکه شرکت مادر سان از ماه پیش انتشار آمار فروش روزانه و هفتگی این روزنامه را متوقف کرده بود.

شرکت نیوز مالک سه نشریه یعنی روزنامه سان، سان یکشنبه‌ها و روزنامه تایمز است و بر اساس آمارهای خصوصی که منتشر شده، می‌توان برآورد کرد میزان فروش آن در یک ماه گذشته کمتر از دیلی میل بوده است. سان (با بهای تکفروشی ۵۵ پنس) در ماه مارس به میانگین ۱.۱۳ میلیون نسخه فروش روزانه و پخش ۶۸ هزار نسخه رایگان در فرودگاه‌ها و ایستگاه‌های قطار رسید. دیلی میل نسخه رایگان ندارد و بهای هر نسخه آن ۷۰ پنس است.

آمار فروش سان در ماه مارس نسبت به ماه مشابه در ۲۰۱۹ حدود ۱۱ درصد کاهش داشت که تقریبا دو برابر کاهش پنج درصدی فروش دیلی میلی بود. از آنجا که در سه ماه گذشته بسیاری از فرودگاه‌های بریتانیا تعطیل بودند، برآورد می‌شود فروش نسخه‌های رایگان سان هم افت کرده باشد.

سان در ۱۹۶۴ آغاز به کار کرد و در آن زمان چهارمین روزنامه پرفروش بریتانیا پس از دیلی میرر، دیلی اکسپرس و دیلی میل بود. پس از آنکه مرداک در ۱۹۶۹ مالک سان شد، اندازه روزنامه به نیم‌قطع تغییر کرد و سرانجام در ۱۹۷۷ با پشت سر گذاشتن میرر پرفروش‌ترین روزنامه بریتانیا لقب گرفت.

کد خبر 523626

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha