مدیرکل زندانها و اقدامات تامینی چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا در بین زندانیان و کارکنان زندان گزارش نشده است.  

زندانی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از حمیدرضا حیدری، مدیرکل زندانها و اقدامات تامینی چهارمحال و بختیاری، در آستانه هفته قوه قضاییه در جمع خبرنگاران افزود: با دستور مقام قضایی و برای کنترل ویروس کرونا ۹۷۰ زندانی در استان به مرخصی رفتند.  

وی به اجرای قوانین و دستورالعمل بهداشتی در زندان، ضدعفونی کردن روزانه زندان‌ها و کنترل ورود خروج زندانیان اشاره کرد. در یکسال گذشته ۳۰ محفل انس با قرآن در زندان‌های استان برگزار و سه هزار و ۷۷۸ زندانی از برنامه‌های فرهنگی بهره‌مند شدند.  

حیدری گفت: در یکسال گذشته یکهزار و ۴۹۶ زندانی در استان در راستای ایجاد اشتغال از مهارت‌های فنی و حرفه‌ای بهره‌مند و ۸۰۰ نفر موفق به دریافت گواهینامه مهارت شدند.  

وی از ایجاد اشتغال برای ۴۰۵ زندانی در استان خبر داد و گفت: ایجاد اشتغال و مهارت‌آموزی از راه‌های کاهش بازگشت به جرم پس از آزادی از زندان و بازگشت مجدد به زندان است.  

این مسئول از کاهش چهار درصدی ورودی به زندان‌های استان در سال 98 خبر داد و گفت: در راستای کاهش آمار زندانیان جرائم کیفری ۶ درصد آمار زندانیان و ۱۱ درصد آمار تحت تعقیب کاهش پیدا کرده است.  

وی گفت: در  سال 98 هزار و ۹۰ زندانی از رأی آزادی مشروط، عفو و تخفیف مجازات بهره‌مند شدند.  

مدیرکل زندانها و اقدامات تامینی چهارمحال‌ و بختیاری به آزادسازی ۱۱۲ زندانی جرائم غیرعمد با کمک خیران و ستاد دیه در سال‌ گذشته در استان اشاره کرد و گفت: ۴۷۰ خانواده زندانی نیازمند نیز در سال 98 از خدمات انجمن حمایت از خانواده زندانیان بهره‌مند شدند.  

حیدری در پایان اظهار کرد: بیشترین آمار زندانیان استان در حوزه مواد مخدر، سرقت و خرید مال غیر، محکومیت مالی هستند.  

علی احمدی، بازرس کل استان چهارمحال و بختیاری نیز به ۲۰۸ مورد صدور تعقیب کیفری در استان و معرفی به دادسرا اشاره کرد و گفت: ۵۴۵ نفر از کارکنان دولت و مدیران نیز به هیات تخلفات اداری و کمیته انضباطی معرفی شدند.  

احمدی افزود: بیشترین تخلفان تضییع حقوق بیت‌المال با ۵۱ مورد، گزارش خلاف واقع ۱۷ مورد و جعل اسناد و تحصیل مال نامشروع با ۱۶ مورد بوده است.  

وی با اشاره به اهمیت بحث بازرسی و نظارت بر فعالیت‌ها در سطح استان گفت: در یکسال گذشته ۱۸۲ مورد بازگشت اراضی و وجه، به بیت‌المال در قالب صورتجلسه با مدیران دستگاه‌های اجرایی انجام شد.

احمدی افزود: در سال 98 بر ۱۴۵ میلیارد تومان در قالب معاملات دولتی و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی مورد بازرسی قرار گرفت. در این مدت ۳۶۹ مورد گزارش تخلف تنظیم شده است.  

کد خبر 523619

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha