جشنواره برلینر ۱۳ فیلم کوتاه و بلند برگزیده از سینمای ایران را در یک برنامه ۱۰ روزه به شکل آنلاین به نمایش می‌گذارد و سینمای سهراب شهیدثالث را با حضور چهره‌هایی چون بهرام بیضایی و رخشان بنی‌اعتماد بررسی می‌کند.

سوسن تسليمي در باشو غريبه كوچك

به گزارش همشهری آنلاین، این برنامه با نام «۱۰ روز سینمای ایران» از ۱۲ تا ۲۱ ژوئن برگزار می‌شود و در آن فیلم‌های «یک اتفاق ساده» ساخته سهراب شهیدثالث، «باشو، غریبه کوچک» بهرام بیضایی، «بانوی اردیبهشت» رخشان بنی‌اعتماد، «روزی که زن شدم» مرضیه مشکینی، «هشتی تهران» دانیل کتر، «فریاد رو به باد» عطا مهراد و سیاوش جمالی، «تمارض» عبد آبست و «هجوم» شهرام مکری در بخش واقعیت‌های جابجاشده (فیلم‌های داستانی و مستند بلند) به نمایش درمی‌آید.

در بخش نبرد یا پرواز هم که ویژه فیلم‌های کوتاه است، این فیلم‌ها به شکل آنلاین پخش می‌شود: «سیاه و سفید» به نویسندگی و کارگردانی سهراب شهیدثالث چهار دقیقه محصول ۱۹۷۲، «فالگوش» ساخته محمدرضا فرزاد، «تنازع» به کارگردانی مسعود حاتمی، «کشتارگاه» ساخته بهزاد آزادی و «حیوان» به کارگردانی برادران بهمن و بهرام ارک.

بخشی از برنامه ۱۰ روز سینمای ایران به گفتگوی جمعی سینماگران و کارشناسان با موضوع سینمای شهیدثالث اختصاص دارد که برخی فیلم‌های خود را در آلمان ساخت و بسیار بیشتر شناخته شد. بیضایی، بنی‌اعتماد، فرزاد و کتر به همراه افسون مشیری، ویون بوخ‌هورن و رضا حائری حاضران در این نشست‌های آنلاین هستند.

دوستداران سینمای ایران برای بهره بردن از برنامه‌های دو روز پایانی این جشنواره آنلاین می‌توانند به این نشانی مراجعه کنند.

کد خبر 523555

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha