مجموع نظرات: ۰
شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵
۰ نفر

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست استان قم به وقوع آتش‌سوزی در منطقه حفاظت‌شده پلنگ دره قم اشاره کرد و گفت: برای چهارمین بار در سال جاری این زیستگاه ارزشمند دچار حریق شد و حدود ۳ هکتار از مراتع و گیاهان منطقه در آتش سوخت.

آتش‌سوزی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا؛ محمدرضا عابدی مقدم شنبه ۳۱ خرداد در گفت‌وگویی افزود: حریق به وجود آمده در منطقه حفاظت‌شده پلنگ دره، بلافاصله با حضور محیط بانان و یگان حفاظت منابع طبیعی مهار شد.

وی بیان کرد: علت این آتش‌سوزی در دست بررسی است و از همکاری و مشارکت یگان حفاظت منابع طبیعی در اطفای حریق منطقه قدردانی می‌کنم. این حریق در محدوده خلیل‌آباد و کوه آله رخ داد و با تلاش و ازخودگذشتگی محیط بانان و جنگل بانان به‌سرعت مهار و اطفا شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست قم از گسترش کم‌سابقه آتش‌سوزی‌ها در مناطق طبیعی در سال جاری ابراز نگرانی کرد و افزود: همشهریان در هنگام حضور در زیستگاه‌ها و مناطق طبیعی، باید مسائل ایمنی در برپایی آتش را به‌شدت رعایت کرده و از رها کردن زباله‌های خود در مناطق جداً اجتناب کنند.

عابدی مقدم تصریح کرد: مردم در صورت مشاهده هرگونه آتش‌سوزی در مناطق طبیعی و بروز تخلف‌های زیست‌محیطی می‌توانند با اداره کل حفاظت محیط‌زیست و منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم با شماره‌های ۳۲۶۰۲۹۸۱ و ۱۵۰۴ تماس حاصل نمایند.

کد خبر 523536

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha