مجموع نظرات: ۰
شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲
۰ نفر

نماینده مردم رشت در مجلس گفت: واردات برنج با ارز ۴هزار و ۲۰۰ تومانی علاوه بر اینکه تنها به نفع دلالان تمام می‌شود به کشاورزان آسیب جدی وارد می‌کند.

انبار شکر  انبار برنج

 به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، جبار کوچکی‌نژاد اظهار داشت: در زمان تخصیص ارز ۴هزار و ۲۰۰ تومانی برای واردات برخی از کالاها مقادیر بسیار زیادی ارز کشور به جیب دلالان رفت.

کوچکی‌نژاد حمایت از تولیدات استراتژیک مانند برنج را خواستار شد و ادامه داد: واردات بی‌ضابطه همواره به جایگاه این محصول مهم آسیب جدی وارد کرده است، دولت همانطور که به محصول گندم توجه دارد باید از برنج نیز پشتیبانی به‌عمل آورد؛ زیرا هزینه‌های تولید به‌شدت افزایش یافته است.

وی ضمن تأکید بر ضرورت مدیریت تخصیص ارز ابراز داشت: با توجه به افزایشی که در بخش هزینه تولید و قیمت نهاده‌ها اتفاق افتاده است، انتظار داریم کشاورزان برنجکار از جهات مختلف مورد حمایت قرار گیرند.

نماینده مردم رشت در گیلان گفت: اهتمام مجمع نمایندگان استان گیلان حمایت همه‌جانبه از حقوق شالیکاران استان است، نمایندگان مجلس در برابر هر اقدام و تصمیمی که منجر به آسیب و ‌ضرر و و زیان کشاورزان شود به‌شدت عکس‌العمل نشان می‌دهند و در مقابل آن می‌ایستند.

کوچکی‌نژاد افزود: بهترین راه نجات از فشارهای اقتصادی عمل به توصیه‌های مقام معظم رهبری و برنامه‌ریزی بر اساس سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی است.

وی گفت: بالا بردن سطح توان تولید علمی و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان مسیر تحقق دستیابی به اقتصاد مقاومتی را هموار می‌کند، خروج از رکود اقتصادی، ‌ حل ریشه‌ای معضل بیکاری، ‌ کاهش وابستگی و خروج کشور از اقتصاد تک‌محصولی از فواید اجرای نظریه اقتصاد مقاومتی است.  

کد خبر 523524

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha