مجموع نظرات: ۰
شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸
۰ نفر

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس گفت: آتشی که در عرصه‌های منابع طبیعی دشت موک شهرستان فیروزآباد عصر جمعه ۳۰ خرداد۹۹ شعله کشیده بود بعد از گذشت چندین ساعت شامگاه همان روز مهار شد.

آتش سوزی دشت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، شهرام منتصری شنبه ۳۱ خرداد افزود: با تلاش نیروهای مردمی و بسیج دستگاه‌های مختلف شهرستان فیروزآباد از جمله منابع طبیعی و فرمانداری این شهرستان آتش در عرصه‌های منابع طبیعی دشت موک مهار شد.

منتصری گفت: وسعت عرصه‌های سوخته در آتش‌سوزی روز گذشته این منطقه هنوز به‌طور دقیق مشخص نیست، بررسی‌های کارشناسی دراین‌باره در حال انجام است که با رصد تصاویر ماهواره و نقشه‌های منطقه در روزهای آتی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس اظهار کرد: عامل انسانی علت وقوع آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی دشت موک فیروزآباد بوده است.

آتش‌سوزی در اراضی دشت موک شهرستان فیروزآباد از ساعت ۱۵ روز جمعه آغاز شد.

کمال علوی، فرماندار شهرستان فیروزآباد جمعه درباره بروز آتش‌سوزی در دشت موک فیروزآباد عنوان کرد: وسعت آتش‌سوزی هنوز دقیقا مشخص نیست؛ آتش‌سوزی از کناره‌های جاده آغاز شده و ممکن است به دلیل سهل‌انگاری رانندگان بر اثر پرتاب ته‌سیگار یا اقدامی مشابه رخ داده باشد.

فرماندار فیروزآباد گفت: با توجه به پوشش گیاهی انبوه و وزش باد شدید و باوجود فعالیت همه نیروهای منابع طبیعی، آتش‌نشانی، بسیج، فرمانداری و بخشداری، نیروهایی از کوار و حتی نیروهای کارخانه سیمان فیروزآباد مشغول خاموش‌ کردن آتش شدند.

دشت موک در شهرستان فیروزآباد در بخش میمند، شمال روستای موک واقع شده است.  این اثر در تاریخ ۲ آبان ۱۳۸۲ با شمارهٔ ثبت ۱۰۵۱۸ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. این محل به عنوان یک جنگل طبیعی با درختان بادام وحشی. بنه و… است که از تنوع گیاهی خوبی برخوردار است.

شهرستان فیروزآباد در ۱۱۱ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

کد خبر 523503

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha