نماینده مردم کرمان و راور در مجلس گفت: طبق آخرین آمار اعلامی از سوی دولت، حدود ۵۰ میلیون نفر در کشور دارای سهام عدالت هستند که تعداد زیادی از افراد جامعه از دهک‌های پایین جامعه متاسفانه از سهام و این فرصت بی‌نصیب بوده و جا مانده‌اند.

پورابراهیمی

به گزارش همشهری آنلاین، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس اظهار کرد: طبق آخرین آمار اعلامی از سوی دولت، حدود ۵۰ میلیون نفر در سطح کشور دارای سهام عدالت هستند که تعداد زیادی از افراد جامعه از دهک‌های پایین جامعه متاسفانه از سهام و این فرصت بی‌نصیب بوده و جا مانده اند ضمن آنکه تعدادی نیز دارای برگ سهام عدالت هستند که در سامانه ثبت نشده است بنابراین تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت در مجلس را در قالب طرح ساماندهی سهام عدالت در دو سرفصل با محورهای واگذاری و تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت نوشتیم که ظرف این هفته به کمیسیون تحصصی مجلس می رود.

دکتر "محمدرضا پورابراهیمی" صبح امروز ۳۱ خردادماه در جلسه مشترک شورای اداری و کمیته برنامه‌ریزی شهرستان کرمان گفت: مجلس یازدهم از هفتم خردادماه سال جاری آغاز به‌کار کرد و امسال به دلایلی فعالیت کمیسیون‌های تخصصی مجلس با تاخیر شروع خواهد شد گفتنی است که کار عملیاتی در مجلس توسط کمیسیون‌های تخصصی انجام می‌شود.

وی اولویت اول مجلس یازدهم را مسایل اقتصادی و معیشتی مردم دانست و اظهار کرد: برای اولین بار در دوران فعالیت مجلس شورای اسلامی، ۱۷۰ نفر از نمایندگان جدید هستند که نشان می دهد مجلس یازدهم، مجلسی جوان، پویا و با انرژی است و هیچ اولویتی بالاتر از اقتصاد و معیشتی در این مجلس نخواهد بود ضمن آنکه مسایل فرهنگی نیز از دیگر اولویت‌های این مجلس خواهد بود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی درباره ترکیب نمایندگان استان کرمان در خانه ملت نیز بیان کرد: ترکیب نمایندگان جدید استان کرمان در خانه ملت خوب است و خوشبختانه در هفته گذشته مجمع نمایندگان استان کرمان آغاز به‌کار کرده و رییس مجمع نمایندگان استان (شهباز حسن پور) نیز به عنوان یکی باسابقه‌ترین نمایندگان استان در خانه ملت، انتخاب شدند.

وی با اشاره به کمبود قابل توجه بودجه امسال (حدود ۱۵۰ هزار میلیارد تومان)، اظهار کرد: راهکارهای اصلاح ساختار بودجه ۹۹ را به دولت ارایه دادیم اما نمی‌دانیم که چرا دولت اصلاح ساختار بودجه ۹۹ را هنوز آغاز نکرده است. باید بودجه را از نفت جدا کنیم و این اصلاح باید غیراستقراض از بانک مرکزی بوده ضمن آنکه باید سقف استقراض از بانک مرکزی را نیز رعایت کنیم لذا باید سراغ روش‌های مناسب برویم.

پورابراهیمی با اشاره به اقدامات خوب مدیران استانی با وجود محدودیت‌های منابع مالی، تصریح کرد: مدیران ما در استان کرمان در حد توانشان ماموریت‌های خود را به خوبی را اجرا کرده‌اند.

وی از برگزاری جشن پایان گازرسانی در شهرستان کرمان در سال‌جاری خبر داد و عنوان کرد: امسال پایان گازرسانی به روستاها و شهرهای شهرستان‌های کرمان را جشن خواهیم گرفت و تقریبا ۹۹ درصد جامعه شهری و روستای شهرستان کرمان از نعمت گاز تا پایان سال جاری برخوردار خواهند شد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی خطاب به فرماندار کرمان گفت: انتظار داریم گزارشی از آخرین وضعیت شاخص های توسعه استان و همچنین برنامه‌های پیشنهادی برای بهبود شاخص های توسعه شهرستان مشحص و در جلسه بعد شورای اداری شهرستان ارایه شود.

وی با اشاره به کمبود فضای آموزشی در شهرستان کرمان ادامه داد: به دنبال این هستیم که ظرف بازه سه ساله نیاز فضای آموزشی شهرستان کرمان را با کمک دولت، خیرین و بخش خصوصی برطرف کنیم که در این راستا باید از ظرفیت‌های بحش خصوصی در راستای پیشرفت شهرستان استفاده کنیم.

پورابراهیمی با بیان این مطلب که روند توسعه استان در زیرساخت‌های اصلی به ‌شدت در حال ظرفیت سازی است، اظهار کرد: طبق آخرین آمار اعلامی از سوی دولت، حدود ۵۰ میلیون نفر در سطح کشور دارای سهام عدالت هستند که تعداد زیادی از افراد جامعه از دهک‌های پایین جامعه متاسفانه از سهام و این فرصت بی‌نصیب بوده و جا مانده اند ضمن آنکه تعدادی نیز دارای برگ سهام عدالت هستند که در سامانه ثبت نشده است بنابراین تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت در مجلس را در قالب طرح ساماندهی سهام عدالت در دو سرفصل با محورهای واگذاری و تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت نوشتیم که ظرف این هفته به کمیسیون تحصصی مربوطه ارائه خواهد شد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ۶ میلیون افراد تحت پوشش کمیته امداد، سازمان بهزیستی و رزمندگان معسر و ۴۴ میلیون نفر افراد عادی بودند. این ۶ میلیون نفر ۵۰ درصد تخفیف گرفتند و ۵۰ درصد هم از محل سود مستهلک شده است، سهام ۴۴ میلیون نفر فقط ۵۰ درصد از محل سود تصویب شده است. ۵۰ درصد دیگر دولت برگردانده شده است که این کار از نظر ما خلاف است دولت سهامی که باید به کل جمعیت واگذار کند اما به دلیل سودش قطع شده را برگردانده است که با اصل کار مغایرت دارد الان صحبت ما این است از محل ۴۰ درصد آزاد شده سهام عدالت به جاماندگان داده شود. 

کد خبر 523493

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha