مجموع نظرات: ۰
شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷
۰ نفر

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست قم گفت: تفکر خودرو محوری در شهر قم، باعث آلودگی بیشتر هوا شده و به محیط‌زیست آسیب می‌زند.

قم

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سید رضا موسوی مشکینی شنبه ۳۱ خرداد بیان کرد: اصلاح این روند علاوه بر تلاش مسئولان مدیریت شهری نیازمند همکاری بیش‌ازپیش شهروندان است تا بیش از این شاهد آلودگی هوای شهر در اثر تردد خودروها نباشیم.

وی افزود: علاوه بر مباحث زیست‌محیطی و آلودگی هوا ناشی از سوخت‌های فسیلی، تجربه نشان داده است که هر اندازه خیابان و پل در شهر ساخته شود به دلیل زیادشدن تعداد خودروها بازهم مشکل ترافیک در عبور و مرور خودروها پابرجاست.

موسوی مشکینی ادامه داد: در این شرایط بهترین راهکار کنار گذاشتن تفکر خودرو محوری و توجه به روش‌های جایگزین برای حمل‌ونقل همچون استفاده از دوچرخه است که نقش مهمی در کاهش آلودگی هوای شهر خواهد داشت.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست قم گفت: آلودگی ناشی از تردد خودروها یکی از مهم‌ترین عوامل آلوده‌کننده هوای شهر قم است و همکاری هر یک از شهروندان در استفاده کمتر از خودرو به‌طور حتم در پاک شدن هوای شهر تاثیر خواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت سه ایستگاه سنجش آلودگی هوا در قم اشاره کرد و افزود: بررسی‌های کارشناسی نشان می‌دهد کلان‌شهری مانند قم برای مدیریت بهتر ازنظر شاخصه‌های زیست‌محیطی به دست‌کم ۱۰ ایستگاه سنجش آلودگی‌ هوا نیاز دارد.

کد خبر 523447

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha