شهردار ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: روزانه بیش‌از ١۴٠ تن زباله از سطح این شهر توسط شهرداری جمع‌آوری می‌شود که این میزان بر اساس آمار جمعیت۲ برابر سرانه کشوری است.

زباله

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، نوراحمد درخوش شنبه ۳۱ خرداد سرانه تولید زباله هر شهروند ایرانشهری را حدود ۱.۲ کیلوگرم عنوان و اظهار کرد: این مقدار سرانه تولید زباله در شهری با ۱۲۰ هزار نفر جمعیت ۲ برابر سرانه تولید کشور و چهار برابر استاندارد جهانی است.

وی با بیان اینکه این روزها با شرایط گسترش ویروس کرونا در منطقه شهرداری ایرانشهر علاوه‌بر گندزدایی و ضدعفونی معابر باید روزانه ١۴٠ زباله را نیز از سطح شهر جمع آوری کند.

شهردار ایرانشهر افزود: تفکیک زباله از مبدا بهترین راه برای کاهش هزینه و زمان بازیافت زباله است. با وجود آموزش‌ها برای راهنمایی شهروندان با شیوه‌های تفکیک زباله اما بسیاری از مردم با این روش‌ها آشنا نیستند.

وی به اینکه کارکنان شهرداری در سه شیفت با ٩ دستگاه شامل پرس زباله، کامیون و ٢ دستگاه لودر برای جمع آوری و دفن زباله و پسماند تلاش می‌کنند، اشاره کرد و گفت:با این اقدامات ثروت زیادی در دفن زباله زیر خاک می‌رود در حالیکه در صورت بازیافت می‌توان خیلی از کارهای توسعه و عمران شهر را انجام داد که متاسفانه از بین می‌رود.

درخوش بیان کرد: امیدواریم شهروندان آگاه و شریف ایرانشهر با توجه به این نکات و توجه بیشتر به اصلاح الگوی مصرف یاری‌گر شهرداری باشند.

شهردار ایرانشهر ادامه داد: موضوع دفن زباله‌های عفونی از دیگر چالش‌های این بخش است که بدین منظور فرهنگ سازی و جلب مشارکت شهروندان در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 523388

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha