مجموع نظرات: ۰
شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷
۰ نفر

مدیر امور عشایر استان تهران از پایان کوچ بهاره عشایر این استان خبر داد و گفت: این جامعه تولیدکننده در مناطق ییلاقی (سردسیر) استان تهران مستقر شدند.

عشایر تهران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، هاتف ممیزی افزود: یک‌هزار و ۸۰۰ خانوار عشایر استان تهران به‌همراه ۴۰۰ خانوار عشایر مهمان از استان‌های قم، البرز، مرکزی و سمنان در مناطق ییلاقی شهرستان‌های فیروزکوه، دماوند و شمیرانات مستقر شدند.

وی بیان کرد: کوچ بهاره عشایر استان تهران به‌دلیل شیوع ویروس کرونا ۱۰ روز با تاخیر از اواخر اردیبهشت ماه آغاز شد و عشایر از مناطق گرمسیر به‌سمت مناطق سردسیر استان کوچ کردند.

مدیر امور عشایر استان تهران ادامه داد: عشایر به‌مدت ۱۰۰ روز تا نیمه شهریورماه در چادرهای عشایری زندگی می‌کنند و پس از سردشدن هوا از نیمه شهریورماه کوچ پائیزه خود را به‌سمت مناطق گرمسیر آغاز می‌کنند.

وی درباره خدمات‌رسانی به عشایر در زمان حضور در ییلاقات نیز گفت: آبرسانی سیار، توزیع آرد و سوخت فسیلی و خدمات پزشکی و بهداشتی رایگان به این جامعه تولیدکننده ارائه خواهیم کرد و همچنین نسبت به واکسیناسیون دام‌های عشایری نیز اقدام خواهیم کرد.

به گفته ممیزی، با همکاری استانداری، فرمانداری‌ها و همچنین اتحادیه شبکه تعاونی‌های عشایری استان تهران تلاش می‌کنیم با ارائه خدمات مناسب سختی‌های زندگی عشایری را برای این جامعه تولیدکننده کاهش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: برای تردد آسان عشایر کلیه مسیرهای تردد این جامعه تولیدکننده نیز بهسازی شد.

ممیزی گفت: عشایر استان تهران با ۷۰۰ هزار راس دام سبک از تولیدکنندگان عمده گوشت قرمز استان تهران هستند، این جامعه تولیدکننده در سال گذشته بیش از ۶۷ هزار تن محصولات زراعی، باغی، لبنی و پروتئینی تولید کرد.

جامعه عشایری استان تهران تلفیقی از عشایر سایر استان‌های کشور است که حدود ۴۰۰ سال پیش در قالب چهار ایل و ۲۷ طایفه در مناطق عشایری این استان سکونت پیدا کردند.

استان تهران حدود ۳ هزار خانوار عشایری دارد و شهرستان‌های پاکدشت، ورامین، دماوند و فیروزکوه بیشترین عشایر را در شهرستان‌های استان به خود اختصاص داده است.

کد خبر 523372

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha