وزیر آموزش و پرورش ضمن بیان اینکه وزارت ارتباطات متعهد است تا ابتدای شهریورماه تمامی مدارس کشور را به شبکه اینترنت متصل کند، از یک خبر خوب برای دانش آموزانی که تبلت ندارند سخن گفت.

حاجي ميرزايي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش با حضور در شورای اداری خراسان شمالی اظهار داشت: وزارت ارتباطات متعهد است تا ابتدای شهریورماه تمامی مدارس کشور را به شبکه اینترنت متصل کند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش مسئول آموزش تمامی دانش‌آموزان است افزود: آموزش و پرورش برای آن دسته از خانواده‌هایی که به سیستم تبلت جهت حضور در شبکه آموزشی شاد دسترسی ندارند با بخش صنعت وارد گفت‌وگو شده و به‌زودی خبرهای خوبی در این حوزه منتشر خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش با ارائه توضیحات تکمیلی در این زمینه تصریح کرد: این تبلت‌ها تنها برای دسترسی خانواده‌ها و فرزندان به سیستم آموزش شاد کاربرد داشته و خانواده‌ها در مورد استفاده فرزندان خود از دیگر شبکه‌های اجتماعی در این تبلت نگرانی نداشته باشند.

حاجی میرزایی در ارتباط با احتمال بازگشایی مدارس در شروع سال تحصیلی جدید گفت: آموزش و پرورش در هر صورت آماده خدمت به دانش‌آموزان است و در این راستا گزینه‌های مختلف را جهت حضور دانش‌آموزان در مدارس مورد بررسی قرار داده است.

وی در ادامه با بیان اینکه دولت در امر مدرسه‌سازی اهتمام ویژه‌ای دارد خاطرنشان کرد: دولت اعتبارات خود را در حوزه مدرسه‌سازی نسبت به سال گذشته ۱۶۰ درصد افزایش داده است که در این بین کمک خیران در جهت مدرسه‌سازی در سال گذشته هزار میلیارد تومان بوده است.

حاجی میرزایی اضافه کرد: وزارت آموزش و پرورش به‌دنبال این است که گستره مشارکت عمومی مردم جهت سهیم شدن در امر مدرسه‌سازی در نقاط مختلف ایران را وسیع‌تر کند.

وزیر آموزش و پرورش در پایان با اشاره به قانون برنامه ششم برای جذب معلمان حق‌التدریسی در کشور گفت: امسال با توجه به بودجه اختصاص داده شده ۲۵ هزار نفر از حق‌التدریسی‌ها جذب خواهند شد.

کد خبر 523025

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 21
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مریم ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
    20 11
    تو رو خدا مدارس رو باز نکنید آخه مگه آموزش مجازی چشه؟ معلم پسر من ۱۲ شب هم ازش اشکال می‌پرسیدم پاسخگو بود
  • IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
    34 8
    افای وزیر واقعا دستت دردنکنه حق بازنسسته های مهر98روپایمال کردید وزحمت سی ساله انهارانادیده گرفتید رتبه بندی رااز 2مهر زدبد وبازنشستگی مارااز 1مهر خودتون روبجای مابگذارید
    • Ftm IR ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
      13 4
      خانوم میفهمی چی میگی ما کنکوری هسیم سه سال دبیرستان سرنوشتمونه ینی چ معلم ریاضی ما ویس میده فیزیک ک هیچی فقط عکس میده شیمی دلش بسوزه تهش از ده تا مطلب 5دقیقه فیلم بده واقعا درک ندارید شما ینی چی فکر نشده حرف میزنیدو خود خواهانه
  • ناشناس IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
    24 3
    آقای وزیر الان یه حرفی رو میزنی دو ماه دیگه تاوان این حرفتو میدی البته اگه قبول کنید که این حرف رو شما زدید خیلی بهتره در رویا زندگی نکنید و احساسی حرف نزنید به خدا این مردم گناه دارن اول فکر کنید ببینید حرفی که میزنید عملی هس یا نه.ممنون
  • کارگر IR ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
    25 12
    بعضی معلمها خوبن وپیگیر تحصیل دانش آموزها،ولی واقعا بعضیهاشون که تعدادشون هم زیاده،انگار نه انگار ،اینکه مردم میگن معلمهاحقوق مفت میگیرن راسته،توی خونه نشسته اند وحقوقهاشون هم که روز به روز بالا میره
  • محمد IR ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
    20 9
    شمارو خدا طوری بر نامه ریزی کنید تا بچه ها برن مدرسه از فضای مجازی ک نمیشه چیزی یاد گرفت ممنون میشم از فضا
  • خدماتی. AE ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
    10 23
    وزیر آموزش و پرورش برای همه چیز چاره و راهکار دارد وهمه مشکلات را حل میکنه بجز تبديل استخدام نیروهای قراردادی و پیمانی نیروهای خدماتی وسرایدارها واینکه حقوق این نیروها را به هردلیل افزایش نمیدهد ما از سازمان ومسئولان آن ناامیدم.
  • حسن. AE ۰۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
    3 2
    سلام وزیر لطف کرد وبه گفته خودش حقوق معلمان رو نزدیک 2برابر کرد اما ما غیر آموزشی ها مدارس با حقوق کمتر از3تومان چه کنیم چون فقط اجاره خانه مان میشه.
  • IR ۰۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
    10 5
    لطفا مدارس راباز کنید ما خانم ما توی گروه یک فیلم تدریس میکنه ویک عالمه هم توضیح میده ولی بازم برای مامشکل است
  • شهروند IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
    17 8
    ممنون از اینکه بفکر دانش اموزانی هستین که تبلت ندارند خواهش میکنم مدارس رو باز نکنید، بخدا اون دانش اموزی که اهل درس خوندن باشه مجازی و غیر مجازی براش فرقی نداره. تو رو خدا ما نمیتونیم خودمان رو راضی کنیم و جیگر گوشه هامون رو به خطر بندازیم که برن مدرسه. اگر هم بعضی والدین خواهان رفتن بچه هاشون به مدرسه هستن، لطفاً طوری برنامه ریزی بشه که فقط همون یک عده با اختیار خودشون و با رضایت خودشون بچه هاشون برن مدرسه. و برای بقیه دانش آموزها همون روش آموزش از راه دور رو در نظر بگیرید.
  • ایرانی IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
    12 4
    لقمه بزرگ برندارید
  • زهرا IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
    16 2
    تو رو‌ خدا‌ مدرسه‌ها‌ را‌ باز ‌کنید‌ من ‌مادر سه‌ گوشی‌ و سه‌ اتاق ‌جداگانه ‌ندارم چکار ‌کنم ‌که‌ خونه‌ی‌ ما ‌فقط ‌یک ‌اتاق‌ دارد ‌با ‌یک ‌پدر‌ کارگر‌
  • پریا IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
    14 3
    سلام آقای وزیر ممنون از زحمات شما اگر مدارس باز شه خیلی خوبه چون آموزش از راه دور و مجازی خوب نیست .
  • علی IR ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
    7 11
    جناب وزیر اگه مدرسه ها باز بشه بهتره چون با دوبرابر کارکردن معلم در فضای مجازی برخی فکر می کنند که معلمان راحت و بیکار نشستند در حالی که وجدان کاری و اخلاقی معلم ها بالاتر از این حرف های پوچ است
  • IR ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
    11 24
    خواهشا تورو به خدا نخواهید جیگرگوشه هامون رو تو این وضعیت کرونایی به مدرسه بفرستیم بچه من امسال ‌کلاس اولیه چه میفهمه که باید تو این وضعیت چه کار بکنه چه کارنکنه یکم عاقلانه تصمیم بگیرین فقط اموزش مجازی تو وضعیت کرونایی به درد بچه هامیخوره ولاغیر
  • زهرا IR ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
    3 3
    چرا حقوق خدمتگزارها اضافه نمی شود کار ما از همه سخت تر است
  • یه معلم IR ۰۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
    4 1
    متاسفم برا کسانیکه فکر میکنن معلمها تو خونه نشستن حقوق مفت میگیرن کافی دوساعت کار یه معلم رصد بشه تا ببینن چقدر مشقت میکشن و چه طرحها و کارهای پشت پرده وجود داره که هیچ کس جز اموزش و پرورشی ها خبر ندارن اونیکه فکر میکنه معلم حقوق مفت میگیره میدونه طرح شهاب یعنی چی میدونه تدریس در فضای مجازی چقدر سخته و زمانبر میدونه چقدرهزینه ها رو باید متحمل بشه چقدر اینترنت بخره، گوشیش خراب بشه ومشکلات دیگه یعنی چی میدونه معلم برا دانش اموزی که نمیتونه گوشی تهیه کنه برای کلاس درس چه کارها و از خودگذشتگی ها میکنه و..