مدیرکل محیط زیست طبیعی حفاظت محیط زیست استان زنجان از نصب تابلوهای هشدار عبور حیوانات وحشی در راه‌های مواصلاتی استان زنجان خبر داد.

تابلوی حفاظت محیط‌زیست

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حسین آب‌سالان گفت: متأسفانه طی سال‌های اخیر بیشتر شاهد تصادفات جاده‌ای و مرگ و میر حیات وحش به خصوص حاشیه محورهای عبوری در مناطق تحت مدیریت هستیم.

آب‌سالان افزود: استان زنجان به لحاظ تنوع زیستی استانی غنی است به طوری که در نقاط مختلف انواع گونه‌های حیوانی و با ارزش زندگی و تردد می‌کنند.
 
او ادامه داد: تلفات جاده‌ای وحوش علاوه بر آثار زیان بار تخریب زیستگاه‌های طبیعی و شکار و صید غیر مجاز، بر کاهش تنوع زیستی و نابودی محیط زیست طبیعی نقش مؤثری داشته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان براساس تکالیف سازمانی و با پیگیری‌های سازمان مردم نهاد همراهان سبزاندیشان استان زنجان و همکاری اداره کل راه و ترابری اقدام به نصب تابلوهای هشداردهنده محل عبور حیوانات وحشی، در حاشیه نقاطی از جاده‌های استان که از نظر کارشناسان محیط زیست احتمال برخورد وسائط نقلیه با حیوانات وحشی بیشتر محتمل بود کرد.

او افزود: با توجه به اینکه نصب هرگونه تابلو اعم از تبلیغاتی طبق ضوابط راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تعیین شده و میسر است، نقاط عبور و گذرگاهی حیات وحش را شناسایی و به منظور نصب تابلوهای هشداردهنده و محدودیت سرعت در مسیرهای گذر حیات وحش با همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان تعداد ۱۰ عدد تابلو هشدار عبور حیوانات وحشی در اطراف منطقه حفاظت‌شده دشت سهرین نصب شد.

آب سالان گفت: آمارها نشانگر این است که هرسال نزدیک به ۷۰ مورد تلفات وحوش در محورهای مواصلاتی گزارش شده که از میان گونه‌های تلف شده می‌توان به گونه‌های خرگوش، روباه و آهو اشاره کرد.

کد خبر 522891

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha