مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰
۰ نفر

مدیر کل مدیریت بحران البرز با اشاره به تعطیلات پایان هفته و احتمال افزایش جمعیت اطراف رودخانه کرج، از مسافران و گردشگران خواست به هشدارهای ایمنی توجه کرده و به رودخانه کرج نزدیک نشوند.

رودخانه کرج

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، محمدرضا فلاح‌نژاد گفت: با توجه به تعطیلات پایان هفته جاری، پیش‌بینی می‌شود جمعیت اطراف رودخانه‌های استان به‌خصوص رودخانه کرج که در مسیر پرتردد کرج-چالوس قرار دارد افزایش‌یافته و همین موضوع احتمال وقوع حادثه و غرق‌شدگی را افزایش می‌دهد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز افزود: برای پیشگیری از وقوع حادثه و غرق‌شدگی علاوه بر اعلام خطرات بالقوه رودخانه کرج در رسانه‌ها، بنرهای هشدار نیز در طول مسیر نصب‌شده تا گردشگران و مسافران نسبت به این خطرات آگاه شوند.

وی بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون شاهد وقوع حوادث متعددی در رودخانه‌های استان به‌خصوص رودخانه کرج بوده‌ایم، بر این اساس پس از شناسایی پنج نقطه خطرناک در این مسیر، آب منطقه‌ای استان موظف شده پیش از اقدام اساسی برای رفع خطر در نقاطی چون سه‌راهی کندر، پل چوبی، آبشار نوجان و سد امیرکبیر، نسبت به لایروبی حاشیه بستر رودخانه برای جلوگیری از اتراق، جلوگیری از پارک در نقاط حادثه‌خیز، نرده گذاری حاشیه پل‌ها، افزایش ارتفاع فنس‌های موجود و ترمیم نرده حاشیه سد امیرکبیر به‌صورت کامل اقدام کند.

فلاح‌نژاد گفت: همچنین شرکت آب منطقه‌ای باید نسبت به هماهنگی با نیروی انتظامی به‌منظور استقرار عوامل اجرایی برای هشدار به گردشگران در نقاط حادثه‌خیز در زمان‌های پرتردد اقدام کند، همچنین بر نصب دوربین و پایش تصویری سد امیرکبیر هم تأکید شده است.

وی  کرد: یکی از موضوعات مورد تأکید برای امدادرسانی سریع در حوادث غرق‌شدگی، استقرار غواصان در نقاط مختلف رودخانه است که در این زمینه هم قرار شده شرکت آب منطقه‌ای استان غواصان بومی منطقه را به کار بگیرد.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری البرز در خصوص لزوم ایجاد مناطق ایمن برای حضور گردشگران برای جلوگیری از اتراق در نقاط خطرناک هم اعلام کرد: در این زمینه مقررشده فرمانداری کرج و بخشداری و شهرداری آسارا در راستای کاهش بحران‌ها و پس از طی مراحل قانونی نسبت به اجرای طرح فضاسازی برای استفاده از ظرفیت گردشگری سد و رودخانه جاده چالوس اقدام کند.

وی تصریح کرد: لازم است با همکاری بخشداری آسارا، شرکت آب منطقه‌ای البرز و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، یک سامانه پیامکی ایجاد شود تا به‌محض ورود مسافران به جاده چالوس، هشدارهای لازم به تلفن همراه آنان ارسال شود.

فلاح‌نژاد افزود: یکی از موضوعات بسیار مهم دیگر ایجاد پد بالگرد در این منطقه است که مقررشده شهرداری و بخشداری آسارا نسبت به بررسی مالکیت پد بالگرد ری‌زمین و اعلام کتبی آن به دفتر فنی امور عمرانی حمل نقل و ترافیک اقدام و نسبت به پاک‌سازی نخاله و تسطیح و کوبیدن محل فرود بالگرد به‌فوریت اقدام کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز افزود: پاک‌سازی زباله‌های انتهای تونل شماره هفت توسط محیط‌زیست، نصب موتوربرق اضطراری برای جت فن‌های همه تونل‌های جاده چالوس توسط اداره کل راهداری، اولویت‌بخشی به مناقصه درمانگاه بخش آسارا و تجهیز درمانگاه نساء و خوزنکلا توسط دانشگاه علوم پزشکی هم از دیگر موضوعاتی است که مورد تأکید است.

کد خبر 522657

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار البرز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha