سرپرست ســازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری همدان از نصب ۵۲۰۰ تابلو مبلمان شهری، اطلاع‌رسانی و ۵۵۰۰ پلاک منازل در این شهر خبر داد.

تابلو راهنما

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حسین خانجانی بیان کرد: مجموعه مبلمان اطلاع‌رسانی از جمله تابلو راهنمای مسیر، معرف معابر و پلاک منازل از امکاناتی هستند که در ارتقای کیفیت و کمیت محیط، بهبود ویژگی‌های بصری و ارتقاء خوانایی، امور ترافیکی و حمل‌ونقل و رفع نیازهای مختلف در فضای شهری مؤثر هستند.

سرپرست ســازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری همدان بیان کرد: طراحی و جانمایی صحیح تابلوهای راهنمای مسیر باعث می‌شود، رانندگان با صرف کمترین زمان و کمترین مسافت پیموده شده به مقصد خود برسند، جانمایی و طراحی صحیح این تابلوها علاوه بر کاهش مسافت و زمان سفر موجب خواهد شد تا ایمنی در محدوده خروجی‌ها و ورودی‌ها ارتقا یابد.

سرپرست ســازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری همدان بیان کرد: با توجه به اهمیت تابلوها راهنمایی مسیر در کلان‌شهرها این تابلوها در انواع دروازه‌ای، صلیبی، کنسولی و متوسط هستند که تاکنون بیش از ۲۴۰ تابلو از این نوع در شهر همدان ساخته و نصب‌شده است.

او گفت: بیشترین پلاک‌ها در کوی ولیعصر (دیزج)، کوی شهید مدنی، کوی الوند، کوی وحدت (خضر)، کوی اسلامشهر و حصار امام نصب‌شده است.

خانجانی اضافه کرد: ساخت تابلو اسامی کوچه‌ها به‌صورت تقریباً روزانه انجام می‌شود، در دو سال گذشته تا ۳ ماهه ابتدای سال ۹۹ بیش از ۴۰۰۰ عدد تابلو ساخته و در معابر و کوچه‌ها شهر نصب‌شده است.

سرپرست ســازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری همدان بیان کرد: ساخت و نصب بیش از ۵۸۰ عدد از تابلوهای پایه‌دار اسامی کوچه‌ها تاکنون در خیابان‌های شریعتی، تختی، شهدا، بوعلی بالا و پایین، اکباتان، باباطاهر، سعیدیه، خواجه رشید، پاستور، هنرستان، شکریه، مهدیه، کوی نیروی انتظامی نصب‌شده است.

خانجانی افزود: با توجه به توریستی و مسافر پذیر بودن شهر تاریخی همدان سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری برای ایجاد نظم و انضباط در تابلوهای راهنمای موردنیاز اماکن دیدنی، اداری و عمومی اقدام به طراحی و ساخت، نصب یا ارائه طرح این نوع تابلوها محل‌های مناسب نموده است.

او ادامه داد: با توجه به تابلوهای معرف میدان‌ها و معابر در سطح شهر همدان در این زمینه جمع‌آوری آمار از محل‌های بدون تابلو، تابلوهای مخدوش یا قدیمی و درنهایت مشخص کردن محل نصب انجام می‌شود.

سرپرست ســازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری همدان گفت: از سال ۹۸ تا ۳ ماهه ابتدای سال ۹۹، تعداد ۵۸ عدد از این تابلوها ساخته و نصب‌شده است.

خانجانی بیان کرد: طراحی، ساخت و نصب تابلوهایی از قبیل سرویس بهداشتی، آتش زدن ممنوع، شستشوی اتومبیل ممنوع، نمازخانه، پارکینگ نیز دیگر اقدام سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری همدان در خصوص مبلمان اطلاع‌رسانی است که در یک سال اخیر بیش از ۱۲۰ عدد تابلو ساخته و نصب‌شده است.

او گفت:با توجه به شناسایی معابر همدان که مزین به نام شهدا هستند، سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهر همدان از سال ۹۴ با شناسایی این معابر، طراحی و ساخت تابلوهایی با تمثال شهدا و اطلاعات مربوط به این عزیزان را آغاز کرده است.

سرپرست ســازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری همدان اضافه کرد: تابلوهای ساخته و نصب‌شده در این حوزه از سال ۹۴ تا ابتدای سال ۹۹ تعداد بیش از ۵۰۰ تابلو است.

خانجانی افزود: این اقدامات با دریافت اطلاعات از بنیاد شهید شهرستان همدان، کار ساخت و نصب تابلوها بااطلاع به خانواده این عزیزان انجام شد.

او بیان کرد: اقدام دیگر سازمان سیما و منظر در حوزه تابلوهای معرف شهدا، ساخت و نصب ۲۷ تابلو اسامی پل‌های عابر پیاده و تقاطع‌های غیرهمسطح که به نام مبارک شهدا مزین شده است.

کد خبر 522441

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha