سه‌شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۸
۰ نفر

معاون اول قوه قضاییه عنوان کرد: ما همیشه به متهمان فراری توصیه کرده‌ایم که به کشور برگردند و محاکمه شوند و از خود دفاع کنند اما برخی به این توصیه عمل نمی‌کنند.

اژه‌اي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در پاسخ به این سوال که سال گذشته از سوی معاونت اول قوه بخشنامه‌ای در رابطه با اجرای احکام محکومان فراری ابلاغ شد. در این یک سال فقط نام دو فرد سرشناس برای استرداد مطرح است. این بخشنامه به کجا رسید؟ گفت: یک بانک اطلاعاتی را اعلام کردیم الان هم در حال بررسی هستیم.

وی افزود: اقدام دیگری در رابطه با محکومان فراری داشتیم و آماری از سازمان زندان‌ها داشتیم که آن به جز خطرناک‌ها فعلاً مابقی متوقف شده است.

اژه‌ای از تهیه یک بانک اطلاعاتی هم از متهمان فراری خبر داد و گفت: ما همیشه به متهمان فراری پیشنهاد و توصیه کرده‌ایم که به کشور برگردند و محاکمه شوند و از خود دفاع کنند اما برخی به این توصیه عمل نمی‌کنند.

این مقام مسئول قضایی اظهار کرد: در خصوص متهمان دو نوع فراری داریم؛ برخی در کشورهایی هستند که قراردادی با آنها نداریم اما در مورد برخی کشورها هم قرارداد استرداد داریم که از مسیر دولت‌ها تلاش به برگرداندن متهمان می‌کنیم.

کد خبر 522436

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • GB ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
    12 0
    متهمان فراری اگر قرار بود توصیه ایشان را گوش کنند فرار نمی کردند.