معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی آمار و وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان را نگران‌کننده دانست و بر لزوم مراقبت و رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید کرد.  

کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، علی مصطفوی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی، سه شنبه ۲۷ خرداد در جلسه کمیته امنیتی، انتظامی و اجتماعی ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونا عنوان کرد: باید تدابیر لازم برای رعایت بهداشت فردی، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و در خانه ماندن همچنان در صدر برنامه‌ها و تبلیغات قرار گیرد تا بتوانیم این بیماری را مدیریت کنیم، مردم از وضعیت موجود خسته نشوند.  

وی اضافه کرد: عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح شهر، فعالیت تمام اصناف، بازگشت ترافیک، تجمع زیاد در سطح شهرها موجی از نگرانی برای بازگشت موج دوم بیماری را افزایش داده که مهمترین سند اثبات آن ثبت فوت ۱۵ نفر در یک روز است.  

مصطفوی گفت: هر چقدر تدابیر شدید مبنی بر تعطیلی اصناف و … تدوین شود تا زمانی که مردم همکاری لازم را نداشته باشند شاهد رشد مبتلایان به بیماری خواهیم بود که در این راستا همراهی مردم بسیار ضروری است.  

وی افزود: بی‌توجهی به رعایت فاصله گذاری‌ها و عادی شدن کرونا بین مردم و کمتر رعایت کردن موارد بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، از مهمترین دلایل افزایش آمار ابتلاء کرونا در روزهای اخیر است.  

مصطفوی به وظیفه خطیر رسانه ملی و فضای مجازی و مطبوعات برای اطلاع رسانی بیشتر، افزایش اطلاعات و آگاهی‌های مردم در خصوص این ویروس و بیماری و حساس بودن مردم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اشاره کرد.  

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد: استفاده از خدمات الکترونیکی برای کاهش ازدحام، تشکیل تیم‌های نظارتی، در دسترس قرار گرفتن ماسک‌های ارزان قیمت از مواردی است که باید مورد توجه نهادهای مختلف قرار گیرد.  

مصطفوی از بازگشت محدودیت‌ها در ارومیه و شهرهایی که وضعیت آنها قرمز است خبر داد و اضافه کرد: نانوایی‌ها، سوپرمارکت‌ها، بازار تاناکورا و تمام ادارات از امروز سه شنبه ملزم به استفاده از ماسک برای تداوم فعالیت هستند.  

وی تاکید کرد: به علت افزایش آمار ابتلاء به کرونا از امروز، سه شنبه در تمامی پارک‌ها و تفرجگاه‌ها محدودیت حضور وجود خواهد داشت و مردم نیز باید برای حفظ سلامت خود، موارد بهداشتی را رعایت و از حضور در هر گونه تجمع و اجتماعات دوری کنند.  

کد خبر 522372

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان غربی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha