مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰
۰ نفر

معاون اقتصادی و بهره‌وری سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: در راستای تحقق شعار سال و جهش تولید بنا داریم از منابع اوقافی در خصوص توسعه صنعت بسته‌بندی خرما و ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی در شرق کرمان سرمایه گذاری کنیم.

نخلستان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا،  مهدی پندار افزود: در این سفر به دنبال بررسی اوضاع موقوفات در شرق استان کرمان به خصوص نخیلات حاضر در استان و توسعه صنعت بسته‌بندی و تکمیل شدن زنجیره هستیم.

وی افزود: در بازدید از کارخانه‌های خودروسازی واقع در منطقه اقتصادی ارگ جدید پیشنهاد سرمایه‌گذاری در بخش صنعتی داشتیم که امیدواریم با توجه به اینکه در بخش صنعت نیز موقوفاتی داریم بتوانیم در این بخش نیز حضور موثری داشته باشیم.

معاون اقتصادی و بهره‌وری سازمان اوقاف کشور بیان کرد: با رویکرد جدید سازمان اوقاف توانستیم فعالیت‌های جدیدی را با شرکت‌های دانش‌بنیان تعریف کنیم همانطور که هفته قبل افتتاحی درخصوص نیروگاه‌های خورشیدی در مقیاس کوچک داشتیم که فعلا ۵ مورد در بقاع متبرکه استان در حال انجام است و امیدواریم حداقل ۱۰ مورد را در سال ۹۹ در دستور کار بگذاریم.

 پندار اظهار کرد: با توجه به این‌که در کشور ما به خصوص کرمان روزهای آفتابی طی سال زیاد است، در راستای توسعه نیروگاه‌های تولید برق خورشیدی به‌کارگیری زمین‌های موقوفه‌ یا بقاع متبرکه‌ای که قابلیت دارند، ظرفیت بسیار خوب و قانونی به حساب می‌آید.

وی توضیح داد: هر کدام از نیروگاه‌های خورشیدی کوچک مقیاس از ۵ کیلووات تا ۱۰۰ کیلووات است که به لحاظ قیمت هر کیلووات بین ۷ تا ۸ میلیون تومان اعتبار نیاز دارد.

معاون اقتصادی و بهره‌وری سازمان اوقاف گفت: امیدواریم بتوانیم در خصوص زنجیره تولید دامی، به خصوص دام سبک مزارعی در شرق استان راه‌اندازی کنیم تا علاوه بر کمک به زنجیره تامین کشور و بهره‌وری در موقوفات درآمدزایی نیز ایجاد و مهم‌تر آنکه اجرای نیت واقف نیز رعایت شود.

پندار تصریح کرد: دو نمونه موقوفات داریم؛ یک نمونه منفعتی و دیگری انتفاعی است که در موقوفه انتفاعی دارایی وقف شده و خیر برای اتفاق خاصی آن را نیت کرده است و نمی‌توان جزو نیت خرج کرد ولی موقوفات منفعتی واقف خیراندیش وقف کرده و دارایی آن شخص برای فعالیت اقتصادی متناسب با مزیت آن تعریف شده و درآمد برای حفظ موقوفه و اجرای نیت هزینه خواهد شد.

در بازدید از املاک موقوفه شرق استان کرمان مقرر شد نسبت به عملیات بازسازی امامزاده سیدعبدالله نارتیچ اعتبار لازم در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان مطرح و در حد وسع شهرستان بخشی از اعتبار تخصیص یافته و بقیه پس از ارائه طرح در کمیسیون سازمان اوقاف توسط این سازمان و میراث فرهنگی تامین شود.

کد خبر 522368

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کرمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha