همزمان با آغاز پخش مجموعه «هنر پارسی» از شبکه بی‌بی‌سی، برخی عکس‌های کریستوفر ویلتن-استیر از اماکن مقدس و بناهای تاریخی ایران منتشر شد.

حرم حضرت معصومه در شهر قم

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، ویلتن-ساتیر عکاس ساکن لندن است که سال ۲۰۱۹ سفری را از پایتخت انگلیس تا پکن پایتخت چین در قالب برنامه موسوم به جاده ابریشم آغاز کرد. قرار است عکس‌هایی که این عکاس بریتانیایی از زیبایی‌های مسیر تاریخی جاده ابریشم از جمله بناهای تاریخی ایران گرفته، امسال و سال آینده میلادی در نمایشگاهی در لندن با همکاری بنیاد آغا خان روی دیوار برود.

نمایی از سقف یکی از صحن‌های حضرت معصومه(س) در قم

تمرکز ویلتن-استیر بیشتر بر سقف‌های بسیار زیبای بناهای تاریخی و اماکن مقدس بوده و این زیبایی کم‌نظیر در تصاویر همین مجموعه به چشم می‌خورد. سفر او در مسیر جاده ابریشم چهار ماه طول کشید و عکاس بریتانیی در این راه ۴۰ هزار کیلومتر را پشت سر گذاشت و از مرزها و زمین‌های ۱۷ کشور در دو قاره اروپا و آسیا گذشت.

گنبد سلطانیه و آرامگاه الجایتو
نمایی از سقف گنبد سلطانیه
مسجد آقابزرگ کاشان
مسجد امام در میدان نقش جهان اصفهان
مسجد شیخ لطف‌الله در میدان نقش جهان اصفهان
میدان امیر چخماق در یزد
نمایی از صحن، ستون‌ها و سقف مسجد نصیرالملک شیراز

مجموعه سه قسمتی «هنر پارسی» به روایت سمیرا احمد، روزنامه‌نگار و مجری انگلیسی از شبکه بی‌بی‌سی فور پخش می‌شود و در هر قسمت سراغ بخشی از زیبایی‌ها و چشم‌اندازهای کمتر دیده‌شده ایران می‌رود. قسمت اول روز گذشته پخش شد و دو قسمت بعد در دو هفته آینده روی آنتن می‌رود.

کد خبر 522365

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایران IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
    1 0
    واقعا زیباست همیشه سربلند باشی ایران