مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۶
۰ نفر

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گفت: طی سه‌ماهه سال جاری، ۱۵۴پروانه تولید انفرادی برای هنرمندان صنایع‌دستی و ۴۱ کارت صنعتگری برای صنعتگران رشته‌های مختلف صنایع‌دستی این استان صادرشده است.

صنایع دستی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، امیر ارجمند سه‌شنبه ۲۷ خرداد با بیان این مطلب به خبرنگاران افزود: تعداد کارت‌های شناسایی صادرشده طی سه‌ماهه سال جاری نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته که این نشان‌دهنده افزایش هنرمندان صنایع‌دستی و تحت پوشش قرار دادن آن‌ها توسط معاونت صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی استان زنجان است.

وی یادآور شد: در این استان بیش از پنج هزار و ۶۳۶ هنرمند در قالب ۵۵ گروه صنایع‌دستی با یک هزار و ۷۵۴ پیشکسوت صنایع‌دستی مشغول به فعالیت هستند.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، تا پایان سال ۹۸، مجموع فعالان صنایع‌دستی در این استان که تحت پوشش بیمه هستند، به یک هزار و ۱۳۸ نفر رسید.

ارجمند افزود: طی سال گذشته هزار و ۲۹ مورد مجوز صنایع‌دستی توسط اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان صادر شد، افزود: از این تعداد، ۵۷۵ پروانه تولید انفرادی، ۴۵۰ کارت مهارت، ۸۸ مجوز مشاغل خانگی و چهار مجوز تولید کارگاهی تولید بود.

استان زنجان در تولید صنایع‌دستی فلزی و از نظر تعداد و کیفیت فروشگاه‌های این صنعت، جزو استان‌های تراز اول کشور به شمار می‌رود.

بیش از ۴۵ رشته صنایع‌دستی در استان زنجان وجود دارد که در میان آن‌ها ملیله‌کاری، چاروق دوزی، چاقوسازی، مسگری، قلمزنی، گلیم‌بافی، گیوه‌بافی و گیوه‌دوزی از صنایع‌دستی بومی این خطه محسوب می‌شوند.

کد خبر 522327

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha