سه‌شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۱
۰ نفر

 فرمانده مرزبانی استان کردستان گفت: حین مقابله و دستگیری قاچاقچیان مشروبات الکلی در یکی از نقاط مرزی شهرستان بانه، یک نفر از مرزبانان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

شهادت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سردار علیرضا مرزبانی اظهار کرد: در اجرای تشدید اقدامات کنترلی و انسداد مرز و مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مرزبانان استان در هنگ مرزی بانه نسبت به پوشش معابر و خلاهای مرزی اقدام کردند.

وی افزود: در یکی از این ماموریت‌ها ظهر روز گذشته ۲۶ خرداد، مرزبانان حین کنترل و پایش نوار مرزی با کاروان قاچاقچیان مسلح حامل مشروبات الکلی مواجه شدند.

فرمانده مرزبانی استان کردستان اضافه کرد: مرزبانان بلافاصله با اخذ موضع مناسب و اجرای کمین، عرصه را بر متجاوزان و قاچاقچیان تنگ کردند و قاچاقچیان که خود را در محاصره دیدند با رها کردن محموله مشروبات سعی بر متواری شدن داشتند که مرزبانان در عملیاتی سریع و منسجم موفق شدند سه نفر از آنها را دستگیر کنند.

وی بیان کرد: یکی از افراد دستگیر شده از سرشبکه‌های اصلی قاچاق مشروبات الکلی است، مرزبانان در پاکسازی محل، محموله بزرگ مشروبات الکلی را کشف و مانع ورود این کالای قاچاق و ضدفرهنگی به کشور شدند.

سردار مرزبانی تاکید کرد: در این عملیات استوار دوم «علی خلیلی»، بر اثر اصابت گلوه قاچاقچیان مجروح و بخاطر شدت جراحات به فیض عظمای شهادت نائل آمد.

فرمانده مرزبانی استان کردستان ضمن قدردانی و تشکر از مردم انقلابی و ولایتمدار استان کردستان به‌ویژه مرزنشینان، ماموستاهای منطقه، ریش سفیدان و معتمدان که خود مرزداران واقعی هستند، گفت: متاسفانه افراد محدود و فریب خورده‌ای به تردد غیرمجاز در نوار مرز و حریم ممنوعه اقدام کرده و گاهی نسبت به جابه‌جایی کالای قاچاق اقدام می‌کنند و به هر دلیلی به تذکرات و هشدارها و مقررات مرزی پایبند نیستند.

وی افزود: هر کسی حریم ممنوعه مرز را در طول شبانه روز نقض کند با قوه قهریه مرزبانان که از اختیارات قانونی بهره‌مند هستند، مواجه خواهد شد.

کد خبر 522284

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha