خانواده «محمود موسوی‌مجد» پیش از انقلاب از ایران خارج شده‌اند و موسوی‌مجد بزرگ‌شده کشور سوریه است.

محمود موسوی مجد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شرق، غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه، هفته گذشته درباره صدور حکم اعدام «محمود موسوی‌مجد» گفت: این پرونده در سال ۹۷ و ۹۸ بوده است. متهمان دیگر را حضور ذهن ندارم. حکم او صادر شده و قطعیت پیدا کرده است و توضیح هم دادیم که دستگیری ایشان به حادثه تروریستی سردار شهید سلیمانی ارتباطی نداشته است. در سنوات قبل به لحاظ ارتباطی که با این مجموعه داشته، اطلاعاتی از حوزه‌های پایه و نظامی ما، به‌ویژه در ارتباط با وزارت دفاع و نیروی قدس سپاه و همچنین ترددهای شهید حاج‌قاسم سلیمانی در سال‌های ۹۶ و ۹۷ را هم به سرویس سیا و هم به سرویس موساد می‌داده است.

او درباره اینکه این فرد با کدام‌یک از سازمان‌های داخلی در ارتباط بوده است؟ گفت: ارتباطش به لحاظ اینکه بیشتر در سوریه بوده و خانواده‌اش مقیم سوریه هستند، در همان کشور با نیروهای جمهوری اسلامی ایران که در آنجا حضور داشتند، اطلاعاتی را از فعالیت آنها و حوزه فعالیت وزارت دفاع جمع‌آوری کرده و به دشمن می‌داده است.

به‌گفته سخنگوی قوه قضائیه، محمود موسوی‌مجد، فرزند کاظم، به سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه (موساد و سیا) وصل بوده و در زمان حضورش در سوریه، محل تردد و اسکان سردار شهید سلیمانی و برخی فرماندهان و مستشاران نظامی ایران را در قبال دریافت پول، به سرویس‌های اطلاعاتی می‌داده.

اکنون تسنیم طی گزارشی مدعی شده است به‌تازگی اطلاعات جدیدی از سیدمحمود موسوی‌مجد به‌ دست آورده است. طبق این گزارش، برخلاف آنچه در برخی رسانه‌ها گمانه‌زنی می‌شود، وی نظامی یا پاسدار نبوده است و همچنین جزء نیروهای بسیجی که به‌ صورت داوطلب عازم سوریه می‌شدند نیست، بلکه خانواده او پیش از انقلاب از ایران خارج شده‌اند و موسوی‌مجد بزرگ‌شده کشور سوریه است.

وی در سوریه با برخی مستشاران ایرانی ارتباط می‌گیرد و به‌عنوان راننده مشغول به کار می‌شود و در پوشش راننده اطلاعاتی را که به ‌دست می‌آورد، به سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل و آمریکا می‌فروخت.

او در قبال این اطلاعات ماهانه پنج هزار دلار از این سرویس‌ها حقوق دریافت می‌کرد.

زمان دستگیری موسوی‌مجد ۲۶ ماه قبل بوده است و پرونده وی ارتباطی به ترور حاج‌قاسم سلیمانی ندارد.

او همان ۲۶ ماه قبل توسط نیروهای حزب‌الله لبنان، که اشراف ویژه‌ای روی سرویس‌ موساد دارند، شناسایی و دستگیر و به ایران تحویل داده شده است و از آن زمان در بازداشت به‌سر می‌برد.

حکم اعدام این جاسوس تأیید شده است و در زمان خود اجرا خواهد شد.

در خبر اولیه به اشتباه آمده بود که موسوی‌مجد پیش از انقلاب و در کودکی به همراه  خانواده از ایران خارج شد و به سوریه رفت که این جمله اصلاح و دقیق‌تر شد: «خانواده او پیش از انقلاب از ایران خارج شده‌اند و موسوی‌مجد بزرگ‌شده کشور سوریه است».

کد خبر 522215

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha