معاون اول رئیس جمهور واگذاری سامانه املاک و اسکان به سازمان امور مالیاتی را به وزرای راه و شهرسازی و اقتصاد ابلاغ کرد.

مسكن هوم پيج

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، اسحاق جهانگیری امروز دوشنبه ۲۶ خرداد سامانه املاک و اسکان موضوع تبصره ۴ ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم که راه اندازی آن برای تشخیص خانه‌های خالی، بر عهده وزارت راه و شهرسازی بود، تهیه و اطلاعات آن را به سازمان امور مالیاتی ابلاغ کرد.

بر اساس این ابلاغیه که در هیئت وزیران نیز به تصویب رسیده، سازمان امور مالیاتی موظف است اطلاعات مربوط به خانه‌های خالی را از محل پایگاه اطلاعات هویتی ایرانیان، در سامانه اسکان و املاک بارگذاری کند.

پیش از این بارگذاری اطلاعات مربوط به مالکان خانه‌های خالی در سامانه اسکان بر عهده وزارت راه و شهرسازی بود؛ اما به دلیل عدم همکاری دستگاه‌های دیگر با این وزارتخانه، مقامات ارشد راه و شهرسازی بارها خواستار اصلاح قانون مذکور و الزام سایر دستگاه‌ها مبنی بر واگذاری اطلاعات در اختیار خود، به وزارت راه و شهرسازی بودند.

کد خبر 522152

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
    1 1
    سلام علیکم کار از اساس خراب است مسکن و خودروی خانواده (نه خودروی لاکچری و لوکس) اقلام مصرفی هستند که به آسانی هر خانواده ایرانی برای خرید و یا اجاره آن باید بتواند با کمترین هزینه تهیه کند . کافی است و سری به کشورهای دیگر بزنید با توجه به اینکه نصف منابع خدادادی ما را هم ندارند مردم دغدغه ای برای تهیه مسکن و خودرو ندارند. حالا تازه مسئولین محترم می خواهند فکر بکنند ... میخواهند از مستاجر حمایت کنند ..... می خواهند راهکار بدهند .... آقا اینها اقلام سرمایه ای نیستند تا این کار را نکنید نه رونق تولید نه جهش تولید و نه اصلا تولیدی خواهیم داشت وقتی که طرف یکسال پیش خانه اش 500 میلیون تومان بوده شب عید یک میلیارد شده و الآن کمتر از 2 میلیارد نمیدهد آنوقت توقع دارید طرف برود برای کار تولیدی سرمایه گذاری کند آنهم با مشکلات تحریم و ارز و صادرات و مالیات و وامهای بانکی شبهه ناک.... آخر یکنفر نیست جلوی این روند سرمایه داری اشتباه و کثیف قد علم کند؟!!! چه جوابی برای مردم محجوب و مظلوم داریم ؟ چه جوابی برای خیل کثیری از مردم محروم جامعه داریم که سال به سال فقیر شده اند ؟ شکاف طبقاتی تا کجا؟!!