مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌غربی گفت: بخشودگی جرایم مالیاتی با هدف حمایت از تولید و فعالان اقتصادی در شرایط بیماری کرونا انجام می‌شود، این بخشودگی‌ها به صورت پلکانی بوده و در شرایط خاصی به ۱۰۰ درصد می‌رسد.  

مالیات

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حسن کوماسی، مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌غربی، دوشنبه ۲۶ خرداد در گفت و گو با خبرنگاران افزود: درصد بخشودگی جرایم مالیاتی بر اساس شاخص‌هایی نظیر زمان ابلاغ برگ قطعی مالیاتی مؤدیان و مشاغل آسیب‌دیده از ویروس کرونا تا پایان سال ۹۹ اعمال می‌شود، مؤدیانی که تاریخ ابلاغ برگ قطعی مالیاتی آنها تا ۳۱ دی سال ۹۸ است، به شرط پرداخت بدهی مالیاتی تا پایان خرداد ماه، می‌توانند از بخشودگی ۹۰ درصدی برای واحدهای تولیدی و ۸۰ درصدی برای سایر مؤدیان استفاده کنند.

وی اضافه کرد: میزان این بخشودگی برای مؤدیانی که برگ قطعی مالیاتی آنها از اول بهمن سال ۹۸ تا ۳۱ خردادماه ۹۹ به آنها ابلاغ شده، در صورت پرداخت تا پایان خرداد ماه به میزان ۱۰۰ درصد برای واحدهای تولیدی و غیرتولیدی است.  

مدیرکل دستگاه مالیاتی آذربایجان غربی بیان کرد: بخشودگی با این شرایط برای هشت گروه آسیب دیده از بیماری کرونا تا پایان تیرماه نیز تمدید می‌شود.  

وی اظهار کرد: مؤدیانی که برگ قطعی آنها از اول تیر امسال ابلاغ می‌شود، نیز در صورتی که حداکثر تا یک ماه پس از تاریخ ابلاغ، مانده بدهی مالیاتی خود را پرداخت کند از بخشودگی جرایم مالیاتی به میزان ۱۰۰ درصد برخوردار می‌شود.  

کوماسی گفت: مهلت پرداخت بدهی مالیاتی برای استفاده از بخشودگی ۱۰۰ درصد جرایم قابل بخشش برای هشت گروه مشاغل آسیب دیده از بیماری کرونا ۲ ماه پس از ابلاغ برگ قطعی از تاریخ اول تیر امسال است.  

مالیات از جمله مهم‌ترین منابع درآمدی دولت در سال‌های اخیر بوده و سهم آن از درآمدهای دولتی در آذربایجان غربی حدود ۹۰ درصد است.  

کد خبر 521990

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha