مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر اعلام کرد: شرکت در دوره‌های مهارت‌آموزی ضامن اشتغال آینده نوجوانان است طوری که اکنون ۷۸ درصد از افرادی که مهارتی را در آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای این استان فراگرفته‌اند، شاغل هستند.

فنی حرفه ای

به گزارش همشهری ‌آنلاین به نقل از ایرنا، عبدالمجید دوراهکی دوشنبه ۲۶ خرداد گفت: بنگاه‌های اقتصادی که در آینده شکل می‌گیرند هزینه و زمان خود را صرف آموزش مجدد نیروها نمی‌کنند و تخصص و مهارت افراد بیش از مدرک مورد توجه قرار می‌گیرد بنابراین کسب یک مهارت می‌تواند تضمین‌کننده آینده کودکان باشد.

وی افزود: درحالی‌که اکنون میزان بالایی از تحصیل‌کرده‌های دانشگاهی با مشکل اشتغال روبرو هستند، افراد معدودی را می‌بینیم که مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را فراگرفته و بیکار باشند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: اکنون در سطح استان بوشهر ۱۵ مرکز دولتی و ۱۷۵ مرکز خصوصی فنی و حرفه‌ای فعال است که ۵۷ حرفه را به علاقه‌مندان آموزش می‌دهند.

دوراهکی ادامه داد: با توجه به شیوع بیماری کرونا مراکز فنی و حرفه‌ای متناسب با این شرایط فعال‌شده است و با اینکه بیشتر کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای در فضای سوله‌ای برگزار می‌شود، در هر کارگاه حداکثر ۶ نفر آموزش می‌بینند تا فاصله‌گذاری فیزیکی به‌خوبی رعایت شود.

وی اضافه کرد: اداره کل فنی و حرفه‌ای همه وسایل بهداشتی و ضدعفونی موردنیاز را در اختیار مراکز قراردادهاست و علاوه بر آن برای تسهیل رفت‌وآمد متقاضیان در این شرایط سرویس‌های ایاب و ذهاب فراهم‌شده است اما به دلیل نگرانی خانواده‌ها از ابتلا به کرونا به‌طورقطع استقبال از این دوره در تابستان ۹۹ پایین‌تر از سال‌های گذشته است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با معرفی دوره‌های مهارت‌آموزی فنی و حرفه‌ای گفت: ثبت‌نام در دوره‌های مهارت‌آموزی و تابستانه فنی و حرفه‌ای از ابتدای خرداد آغازشده است و تا پایان سال ادامه دارد.

دوراهکی از آموزشگاه‌های دوگانه آموزش در محیط کار واقعی و جایگاه بالای استان بوشهر در این زمینه نام برد و بیان کرد: در قالب این نوع آموزش بخش تئوری آموزش در آموزشگاه و بخش عملی در محیط کار واقعی به متقاضی آموزش داده می‌شود و در این زمینه اداره کل فنی و حرفه‌ای با اصناف تعامل و آمادگی دارد مهارت آموزش‌ها را به واحدهای متقاضی معرفی کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر افزود: با توجه به اینکه در بیشتر موارد آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به شکل عملی است، اجرای این آموزش‌ها به‌صورت مجازی امکان‌پذیر نیست بااین‌حال در حوزه فناوری اطلاعات دوره‌های مجازی برگزار می‌شود و در دیگر زمینه‌ها نیز در حال تولید محتوا هستیم تا بخش تئوری آموزش مجازی انجام شود.

وی یادآوری کرد: اداره کل فنی و حرفه‌ای استان بوشهر علاوه بر دوره‌های فراغت تابستانه، طرح ایران مهارت را با استانداردهای پایین‌تر سازمان فنی و حرفه‌ای در مدارس استان اجرا کرد تا دانش‌آموزان با محیط کسب‌وکار و لزوم مهارت‌آموزی آشنا شوند تا پس از رسیدن به سن بالای ۱۲ سال مهارت خود را تکمیل کنند و مدرک بین‌المللی دریافت کنند که با استقبال بسیار خوب خانواده‌ها و دانش‌آموزان روبرو شد.

دوراهکی در زمینه اجرای طرح‌های آموزش مهارت به دانشجویان در استان عنوان کرد: در تفاهم با دانشگاه خلیج‌فارس مرکز مشاوره شغلی و دانشکده کسب‌وکار در این دانشگاه راه‌اندازی شده است و هر دانشجو در کنار تحصیلات تئوریک خود یک مهارت نیز فرامی‌گیرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر اعلام کرد: ۱۶ مرکز آموزش در محیط واقعی و ۷۲ کارگاه در همه پادگان‌های استان بوشهر فعال‌ شده است و اداره کل فنی و حرفه‌ای استان بوشهر در سال ۹۷ و ۹۸ در این زمینه مقام اول را در کشور کسب کرد.

وی افزود: سال ۹۸ به‌عنوان طرح پایلوت کشوری مسابقه آزاد مهارتی سربازهای نیروهای مسلح در استان بوشهر برگزار شد.

دوراهکی اذعان کرد: در زمان حاضر تنها محدودیت ما برای مهارت‌آموزی به جوانان و نوجوانان مسائله کرونا است و ازلحاظ فضای آموزشی در استان بوشهر محدودیتی وجود ندارد.

کد خبر 521976

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha