مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰
۰ نفر

رئیس مرکز انتقال خون شهرستان رفسنجان بیان کرد: از ابتدای سال ۹۹ تاکنون با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به علت شیوع ویروس کرونا، به میزان ۶ هزار و ۹۷ واحد فرآورده خونی شامل گلبول قرمز، پلاکت و پلاسما در این شهرستان تولید شده است.

انتقال خون

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا،  مهدی محمدحسینی اظهار کرد: روز جهانی اهداکنندگان خون از سوی سازمان جهانی بهداشت با عنوان خون سالم، نجات‌بخش زندگی و با شعار اهدای خون برای جهانی سالم‌تر به سازمان‌های انتقال خون سراسر کشور اطلاع‌رسانی شده است.

وی تصریح کرد: در مرکز انتقال خون رفسنجان سالانه بیش از ۱۱ هزار واحد خون کامل اهدا می‌شود که از این تعداد حدود ۳۰هزار واحد انواع فرآورده‌های گلبول قرمز، پلاسما، پلاکت و کرایو تهیه و در اختیار مراکز درمانی داخلی و استانی قرار می‌گیرد.

محمدحسینی ادامه داد: از ابتدای سال ۹۹ تاکنون ۲ هزار و ۵۳۴ مراجعه‌کننده داشتیم که ۱۶۰ نفر زن و ۲ هزار و ۳۷۴ نفر مرد بودند که از ۲ هزار و ۸۷ نفر که واجد  شرایط اهدای خون بودند، خونگیری شد و ۴۴۵ نفر هم از اهدای خون معاف شدند.

رئیس مرکز انتقال خون شهرستان رفسنجان بیان کرد: در این مدت از خون‌های اهدایی ۶ هزار و ۹۷ واحد فرآورده خونی شامل گلبول قرمز، پلاکت و پلاسمای خون تولید شد و از این تعداد هزار و ۸۹۴ واحد به مراکز درمانی رفسنجان و ۲ هزار و ۸۸۸ واحد فرآورده خونی هم به مراکز درمانی سراسر کرمان ارسال شد.

وی گفت: در مدت ۳ماهه نخست سال ۹۸ از ۲ هزار و ۳۳۷ نفر خونگیری و ۵ هزار و ۸۵۱ واحد فرآورده خونی تولید و به مراکز درمانی ارسال شد.

محمدحسینی اظهار کرد: از زمان آغاز شیوع کرونا در اهداکنندگان این سازمان موارد ابتلا وجود نداشته است، شرایط محیط و رعایت نکات بهداشتی باعث می‌شود که فرد اهداکننده به هیچ عنوان به کرونا مبتلا نشود.

رئیس مرکز انتقال خون شهرستان رفسنجان ادامه داد: سازمان انتقال خون با شیوع کرونا در کشور به خصوص در شهرستان رفسنجان از اوایل اسفند به بعد در مراجعه‌کنندگان افت داشته است که با انجام پروتکل‌های بهداشتی، اهدای ماسک و دستکش به اهداکنندگانی که مراجعه می‌کردند و همچنین ضدعفونی محیط و تختهای سازمان انتقال خون، باعث شد اعتماد مردم به این سازمان برگردد و افت شدید برطرف شود.

وی افزود: در بحران کرونا ابتدا در استان بیماران خاص با مشکل تامین خون مواجه شدند به همین منظور فراخوان عمومی در شهرستان و استان داده شد و بخشی از اهداکنندگان مراجعه کردند و بحران اولیه در تامین خون پشت سر گذاشته شد.

کد خبر 521967

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کرمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha