استاندار زنجان گفت: چرخ اقتصاد استان به‌خوبی در حال گردش است و سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت زنجان در ۲ سال گذشته سه و نیم برابر شده است.

نمایی از زنجان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، فتح‌الله حقیقی شامگاه یکشنبه ۲۵ خرداد در دیدار با رئیس‌کل بیمه مرکزی، معاونان وی و مدیران شرکت‌های بیمه‌گذار استان زنجان افزود: اگر امروز ضریب بیمه در استان پایین‌تر از میانگین کشوری است باید علت آن را دقیق و کارشناسی جویا شد چرا که استان زنجان به لحاظ برخی شاخص‌ها از جمله جذب سرمایه‌گذاری خارجی در کشور نمونه است.

وی تصریح کرد: سرمایه‌گذاری حوزه صنعت استان زنجان از یک‌هزارو ۱۰۰ میلیارد تومان به  سه هزارو ۷۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است، مشکلات مدیریتی و نقدینگی برخی واحدهای بزرگ همچون ترانسفو و نخ تایر صبا حل شده و ۱۰ واحد بزرگ صنعتی که سال‌ها بلاتکلیف و راکد مانده بود به چرخه تولید بازگشت و برای همه این کارها ما نقشه راه داشتیم و اگر شرکت‌های بیمه‌گر می‌خواهند ضریب نفوذ بیمه افزایش یابد باید برای خود نقشه راه ترسیم نمایند.

استاندار زنجان ظرفیت‌های بی‌نظیر این استان را در حوزه‌های گردشگری، صنایع‌دستی، بهداشت و آموزش یادآور شد و افزود: علاوه بر این، طرح‌های دیگر برای سرمایه‌گذاری هست که شرکت‌های بیمه‌گر استان می‌توانند در تعامل با امور اقتصادی و دارایی که ابداع‌کننده پنجره واحد سرمایه‌گذاری است آنها را احصا کنند و در هر زمینه‌ای که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری باشند ما نیز از آنها حمایت خواهیم کرد.

نماینده عالی دولت در استان تاکید کرد: در هر زمینه‌ای که می‌خواهیم عملی انجام دهیم باید مسئولیت متقابل بر عهده بگیریم و به نظر می‌رسد اگر برخی از خدمات بیمه‌ها از مرکز به دیگر استان‌ها انتقال یابد خروجی بهتری خواهد داشت.

رئیس‌کل بیمه مرکزی نیز در این جلسه گفت: با توجه به موقعیت ممتاز استان زنجان در برخی زمینه‌ها نظام بیمه‌ای می‌تواند کمک حال مدیران استان باشد و نباید تصور کنیم بیمه فقط شخص ثالث است و بیمه‌های دیگر همچون درمان، آتش‌سوزی، بیمه عمر و پس‌انداز ظرفیت فعالیت بسیار دارند و ما در استان زنجان دیدیم جوانان خوبی در بخش بیمه عمر تلاش‌های خوبی انجام داده‌اند.

سلیمان امیری افزود: ۱۶هزار نفر در قالب ۳۳ شرکت بیمه‌ای در ۷۰هزار نمایندگی در کل کشور فعالند که ما در مجموع در سال گذشته ۲۰هزار میلیارد تومان در بخش بیمه شخص ثالث پرداخت کردیم.

رئیس‌کل بیمه مرکزی افزود: با توجه به ضریب بیمه در استان زنجان متاسفانه ضریب نفوذ بیمه در استان یک درصد است که از میانگین کشوری بسیار پایین‌تر است و باید دید با توجه به وجود واحدهای صنعتی چرا این ضریب اندک است و می‌طلبد شرکت‌های بیمه‌ای در استان فعال‌تر شوند.

کد خبر 521960

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha