رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم با اعلام صدور دستور تخلیه برای همه دانشجویان ساکن خوابگاه‌ها اعم از دولتی و غیردولتی، از تغییر پذیرش دانشجویان در این خوابگاه‌ها و تراکم آنها در ترم آینده خبر داد.

خوابگاه دانشجویی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر مجتبی صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در نشست خبری که امروز (یکشنبه ۲۵ خرداد) در محل این سازمان برگزار شد، با تاکید بر اینکه دانشجویان ساکن خوابگاه‌های دولتی و غیردولتی باید برای تخلیه وسایل و لازم خود اقدام کنند، گفت: با توجه به اینکه اتاق‌های دانشجویی طبق برنامه جدید مورد استفاده دانشجویان تحصیلات تکمیلی قرار می‌گیرد، بنابراین لازم است دانشجویان برای دریافت وسایل خود به خوابگاه‌ها مراجعه کنند. با توجه به اینکه خوابگاه‌های دانشجویی به صورت ضربتی تعطیل شدند بسیاری از دانشجویان نتوانستند وسایل خود را از این مراکز خارج کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: دانشجویان ساکن خوابگاه‌های غیردولتی به نسبت هر روز و هر ماهی که دیر اقدام به مراجعه برای تخلیه وسایل خود کنند، هزینه تاخیر جهت دریافت اجاره‌بها از آنها اخذ خواهد شد.

رئیس سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه دانشجویان دکتری از ۱۷ خرداد برای انجام پروژه دکتری در دانشگاه‌ها حصور پیدا کرده‌اند، تاکید کرد: حضور آنها با هماهنگی گروه‌های آموزشی و اساتید از ابتدای سال جاری در دانشگاه‌ها صورت گرفت اما از ۱۷ خرداد ماه دور دوم حضور فیزیکی دانشجویان با اولویت دانشجویان دکتری و ارشد که کار پایان‌نامه و عملی داشتند شروع شد و برخی از این دانشجویان از خوابگاه‌ها استفاده کردند.

دکتر صدیقی با تاکید بر اینکه تلاش همه دانشگاه‌ها این بود که امتحانات را حضوری برگزار کنند، گفت: در این زمینه دانشگاه‌ها به یک مانع برخورد کردند که آن هم ریسک سلامت دانشجویان و دانشگاهیان بود که بعد از پیگیری‌های زیاد، روش مجازی برگزاری امتحانات در اولویت دانشگاه‌ها قرار گرفت و راه‌های مختلف برگزاری غیرحضوری آزمون‌ها ابلاغ شد تا دانشگاه‌ها بر اساس ظرفیت خود این آزمون‌ها را برگزار کنند. بنابراین روش آزمون مجازی روش غالب امتحانات دانشگاه‌ها است.

وی با بیان این‌که آزمون‌های پایان ترم دانشجویان تا آخر تیر ماه به اتمام می‌رسد، خاطرنشان کرد: از مدت باقیمانده تابستان دانشگاه‌ها برای تکمیل واحدهای عملی استفاده خواهند کرد تا آموزش این واحدها را حضوری برگزار کنند.

وی با بیان اینکه سناریوهای مختلفی برای ترم آینده دانشگاه‌ها دنبال می‌کنیم، گفت: باید تا پایان خرداد پیشنهاد خود را در خصوص وضعیت ترم آینده به ستاد ملی مقابله با  کرونا ارائه بدهیم؛ اولویت ما در این سناریوها آموزش حضوری در این سال جدید است اما با توجه با شرایط کشور، محدودیت ظرفیت خوابگاه‌ها و شرایط کشور ما دیگر مثل گذشته نمی‌توانیم از خوابگاه‌ها را با آن تراکم جمعیتی سابق استفاده کنیم؛ احتمالا مجبور شویم از ترکیب شیوه حضوری و غیر حضوری برای ترم آینده استفاده کنیم و قطعا اولویت‌ها را برای دانشجویان ورودی جدید تعیین خواهیم کرد تا بخشی از دروس حضوری و بخشی نیز به شکل غیر حضوری ارائه شود.

رئیس سازمان امور دانشجویان تاکید کرد: احتمال اینکه ترم زودتر از مهر آغاز شود وجود دارد پس از تصویب پیشنهاد ما توسط ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم جدید در این زمینه اعلام خواهد شد.

وی گفت: اواخر مهر ماه نتایج کنکور اعلام خواهد شد و تصمیم‌گیری در خصوص ترم اول این دانشجویان جدیدالورود نیز اعلام خواهد شد.

کد خبر 521549

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha