مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳
۰ نفر

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بوشهر گفت: عمارت «رفیعی» از بناهای بافت قدیم این بندر که هم‌اکنون در دست مرمت و نوسازی است پس از تکمیل به سرای صنایع‌دستی تبدیل می‌شود.

عمارت رفیعی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از یرنا،   محمدحسین ارسطوزاده یکشنبه ۲۵ خرداد به رسانه‌ها گفت: با تکمیل گذر رفیعی-رشیدی، سرای صنایع‌دستی در عمارت رفیعی بافت تاریخی شهر بوشهر راه‌اندازی خواهد شد.

وی افزود: پیش‌بینی‌ها برای تکمیل گذر رفیعی-رشیدی تا پایان نیمه اول سال جاری است که اکنون در دشت اجرا است و سرای صنایع‌دستی بوشهر تا پایان سال جاری راه‌اندازی می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بوشهر اضافه کرد: تولید محصول، بسته‌بندی و عرضه باید در مکانی انجام شود که هم‌زمان انتقال‌دهنده فرهنگ جامعه بومی و محلی هر استان و جاذبه‌ای برای گردشگران باشد و به همین منظور با کامل شدن مرمت عمارت رفیعی به‌عنوان سرای صنایع‌دستی از آن بهره‌برداری می‌شود.

ارسطوزاده جایگاه صنایع‌دستی بوشهر در کشور را مثبت ارزیابی کرد و گفت: سرای صنایع‌دستی رفیعی به‌طور مشترک کارگاه تولید، محل آموزش و عرضه مستقیم صنایع‌دستی خواهد شد تا گردشگران بتواند بدون واسطه خرید و از جاذبه‌های بافت قدیم شهر بوشهر دیدن کنند.

وی بیان کرد: صنایع‌دستی بوشهر در سال‌های نه‌چندان دور ابزار و وسایل جدانشدنی زندگی مردمان این استان است که این نشان از کاربردی بودن صنایع‌دستی بوشهر دارد و هیچ‌وقت نمی‌توان حصیربافی بوشهر را یک وسیله دکوری نامید.

کد خبر 521531

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha