یکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰
۰ نفر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول ظرفیت بیمارستان گنجویان در حال تکمیل است، گفت: در حال آماده‌سازی ظرفیت‌های جدید در بیمارستان نظام مافی شوش و کارون گتوند برای پذیرش بیماران کرونا هستیم.

کرونا

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر یوسف پریدار با اشاره به وضعیت شیوع کرونا در شمال غرب خوزستان اظهار کرد: در حال حاضر دزفول وضعیت قرمز دارد و تقریبا ظرفیت بیمارستان گنجویان در حال تکمیل است.

وی افزود: در حال آماده‌سازی ظرفیت‌های جدید در بیمارستان نظام مافی شوش و کارون گتوند برای  پذیرش بیماران کرونا هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: با توجه به افزایش بیماریابی، اکثر مبتلایان شامل بیماران سرپایی هستند. شاید اگر استان‌های دیگر نیز شدت بیماریابی ما را ‌داشتند، موارد ابتلای آن‌ها نیز بسیار بالاتر بود. وضعیت مرگ‌ومیر در حوزه این دانشگاه نیز از شاخص جهانی پایین‌تر است و حدود ۳ درصد است.

پریدار بیان کرد: در اپیدمی بیماری‌های عفونی که در جامعه نسبت به آنها ایمنی وجود ندارد، زمانی اپیدمی کنترل می‌شود که حدود ۶۷ تا ۸۲ درصد مردم واکسینه شوند یا مبتلا و ایمن شوند بنابراین تا آن زمان، چرخش ویروس ادامه خواهد داشت. با این وضعیت پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال درگیر بیماری خواهیم بود اما انتظار می‌رود به تدریج شدت بیماری یعنی تعداد موارد روزانه کاهش یابد.

وی درباره تاثیر عدم توجه به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در افزایش آمار مبتلایان به کرونا، تصریح کرد: آمار دروغ نمی‌گوید و هرجا شیوع ویروس بالاتر باشد، یعنی موازین پیشگیری به خوبی رعایت نمی‌شود و این مساله قابل کتمان نیست. مدارک دیگری نیز داریم مثلا زمانی که مشاهده می‌کنیم ۳۰ تا ۳۵ درصد مبتلایان، زنان خانه‌دار هستند و موارد تماس را ردیابی می‌کنیم، متوجه می‌شویم افراد متعددی از خانواده‌های نزدیک هم مبتلا شده‌اند. یعنی مردم ضوابط را به خوبی رعایت نکرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول درخصوص راه‌اندازی بخش‌های جدید برای پذیرش بیماران کرونا، گفت: ظرفیت‌سازی در حال انجام است اما تاکنون موردی نداشتیم که نیاز به تخت داشته باشد و خدمات را دریافت نکند.

پریدار درمورد خستگی کادر درمانی بهداشتی و کمبود نیرو، گفت: نیروهای ما خسته شده‌اند. همچنین ۵ درصد از نیروهای حوزه دانشگاه، معادل حدود ۱۱۰ نفر مبتلا به ویروس شده‌اند که حدود ۱۵ نفر از این تعداد پزشک و حدود ۵۰ نفر پرستار هستند بنابراین با قرنطینه این افراد نیاز به نیرو داریم. خوشبختانه تاکنون هیچکدام از مبتلایان کادر دانشگاه فوت نکرده است و تنها یک پرستار بدحال داشتیم که پس از ۲۵ روز بستری در بخش ICU‌ بهبود یافت.

وی تصریح کرد: برای راه‌اندازی بخش‌های جدید درخواست نیرو از شهرهای دارای موارد کمتر مبتلا و همچنین خارج از استان کرده‌ایم که استاندار خوزستان و وزارت بهداشت در این زمینه دستوراتی صادر کرده‌اند.

کد خبر 521525
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha