حاشیه‌نشینان از مسئولان می‌خواهند خدمات بهداشتی و رفاهی مناسبی در شهرک ولایت زاهدان ارائه شود.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما، شهرک ولایت تنها یکی از مناطق حاشیه‌نشین در شمال شهر زاهدان است که اهالی ان از نبود امکانات و بی توجهی مسئولان به این منطقه گلایه مندند.

شهردار منطقه ۴ زاهدان در خصوص وضعیت زیر ساختی شهرک ولایت گفت: برای تغییر چهره شهرک ولایت ستاد باز آفرینی با همکاری راه وشهرسازی و بنیاد مسکن قراردادی را امضا کرده است.

حمید روشندل افزود: برای بازگشایی، تعریض، زیرسازی، جدول گذاری و آسفالت معابر شهرک ۵۰ میلیارد تومان تخصیص اعتبار شده که با مشخص شدن نتیجه مناقصه و تعیین پیمانکار، عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

نشست کارگروه پیشگیری از گسترش بافت‌های ناکارآمد شهری در زاهدان

در نشست کارگروه پیشگیری از گسترش بافت‌های ناکارآمد شهری، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان سیستان و بلوچستان به معضلات ناشی از حاشیه نشینی اشاره کرد.

در این جلسه معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گفت: ایجاد شبکه مدل تولید و بازاریابی برای فروش محصولات روستائیان از جمله صنایع دستی و اتخاذ راهبردهای موثر برای توسعه اشتغال به خصوص برای زنان سرپرست خانوار در روستاها از مهمترین اولویت‌های این معاونت برای جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها به خصوص در مناطق حاشیه‌نشینی است.

حمیدیان همچنین توسعه اقدامات مرتبط با گردشگری و بوم گردی، کشت گلخانه‌ای، احیای دامپروری‌ها، تسریع در شناسایی اراضی در معرض تصرف برخی از افراد، تسریع در نقشه برداری و جانمایی در بانک اطلاعاتی یا کاداستر برای صدور اسناد اراضی و صدور انها را از دیگر تصمیمات مهم در این جلسه عنوان کرد.

وی در خصوص اقدامات مرتبط با بازافرینی شهری در استان به شهرستان دلگان اشاره کرد و گفت: اقدامات خوبی در این شهرستان انجام شده تا حاشیه‌نشینان و روستائیان از درآمدزایی خوبی برخوردار شوند.

کد خبر 521522

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha