استاد بزرگ شطرنج بانوان ایران خبر تغییر تابعیت خود را تکذیب کرد.

غزل حكيمي‌فرد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، غزل حکیمی‌فرد بانوی شطرنج‌باز ایرانی و استاد بزرگ بانوان که خبرهایی مبنی بر تغییر تابعیتش در رسانه‌های داخلی و خارجی منتشر شد، با انتشار متنی در صفحه شخصی خود این اخبار را تکذیب کرد.

متن منتشر شده در صفحه شخصی غزل حکیمی‌فرد به شرح زیر است:

"اینجانب غزل حکیمی‌فرد، استاد بزرگ شطرنج بانوان و فارغ‌التحصیل از دانشگاه شهید بهشتی در رشته مهندسی کامپیوتر می‌باشم. به مدت سه سال جهت ادامه تحصیل در دانشگاه پلی تکنیک (ETH) در کشور سوئیس اقامت دارم و موفق به اخذ مدرک فوق لیسانس از این دانشگاه شده‌ام و در حال حاضر به عنوان Research Assistant در این دانشگاه مشغول به‌ کار می‌باشم.

اینجانب در طی سالیان متمادی بدون هرگونه حاشیه‌ای افتخار عضویت در تیم‌ ملی شطرنج کشورمان در تمامی رده‌های سنی از نونهالان تا بزرگسالان را داشته‌ام و افتخاراتی در سطح آسیا و جهان برای‌کشورم‌ کسب کرده‌ام.

متاسفانه ادامه تحصیل من در کشور سوئیس با آیین‌نامه‌های قهرمانی کشور مغایرت داشته و بازیکنانی که در خارج از کشور اقامت دارند امکان حضور در تیم‌ ملی را ندارند. من استاد بزرگ و بازیکن حرفه‌ای شطرنج هستم و در این مدت امکان‌ حضور در تیم ملی کشورم را نداشته‌ام. تغییر پرچم در فدراسیون جهانی شطرنج به منزله تغییر تابعیت نیست بلکه امکانی برای حضور حرفه‌ای من در مسابقات شطرنج اروپا است.

لذا اینجانب تاکید می‌کنم که تابعیت ایرانی داشته و هرگونه اظهار نظر در مورد تغییر تابعیت خویش به دلایل سیاسی و غیره را تکذیب می‌نمایم."

کد خبر 521502

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha