مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌غربی گفت: امکان ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی در استان از امروز، یکشنبه ۲۵ خرداد فراهم شد و دیگر نیازی به حضور مستقیم در سازمان وجود ندارد.

مالیات

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حسن کوماسی، مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌غربی، یکشنبه ۲۵ خرداد در گفت و گو با خبرنگاران افزود: تسریع در الکترونیکی‌سازی خدمات سازمان مالیاتی و تسهیل طرح فاصله گذاری اجتماعی برای مقابله با بیماری کرونا از اهداف اجرایی شدن این طرح مهم در حوزه امور مالیاتی است.

وی اضافه کرد: بر این اساس از امروز برای تمام مؤدیان، حساب کاربری ایجاد می‌شود و برای مؤدیانی که متقاضی استفاده از خدمات «ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی» هستند، اوراق تشخیص و قطعی مالیات بر عملکرد و ارزش افزوده آنان، به محض صدور، در این حساب کاربردی، بارگذاری می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی ادامه داد: تمام مؤدیانی که دارای پرونده مالیاتی هستند، می‌توانند با مراجعه به سامانه عملیات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی به نشانی www. tax. gov. ir و ثبت " درخواست استفاده از خدمات الکترونیکی ابلاغ و مدیریت درخواست‌ها" حساب کاربری برای ابلاغ الکترونیکی را برای خود فعال و از مزایای این طرح استفاده کنند.  

وی گفت: همزمان با بارگذاری اوراق مالیاتی در حساب کاربری مؤدی، پیامک اطلاع‌رسانی به تلفن همراه او ارسال می‌شود.  

کوماسی افزود: تاریخ مشاهده برگه در حساب کاربری به عنوان تاریخ ابلاغ واقعی در سامانه مالیاتی ثبت می‌شود، این تاریخ ملاک محاسبه مواعد قانونی دیگر بوده و ابلاغ انجام شده برابر مقررات قانونی، تمامی پیامدهای ابلاغ واقعی را در بر خواهد داشت.  

وی، ابلاغ دقیق و به موقع اوراق مالیاتی، کاهش مراجعات ماموران مالیاتی به مؤدی، صرفه‌ جویی در وقت و هزینه و کاهش زمینه ابتلا به بیماری کرونا را از جمله مزایای اجرای طرح ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی عنوان کرد.  

مالیات از جمله مهم‌ترین منابع درآمدی دولت به شمار می‌رود؛ میزان درآمد مالیاتی در استان بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال است.  

کد خبر 521423

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان غربی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha