مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) هرمزگان گفت: باوجود شیوع ویروس کرونا و تعطیلی بسیاری از کسب‌وکارها، از ابتدای امسال تاکنون ۸۹ نیروگاه خورشیدی خانگی با مشارکت مددجویان این نهاد راه‌اندازی و به شبکه برق سراسری متصل شد.

نیروگاه خورشیدی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، علی الله‌یاری شنبه ۲۴ خرداد افزود: برای ساخت این تعداد نیروگاه‌ خورشیدی پنج کیلوواتی حدود ۴۶ میلیارد و ۷۲۰ میلیون ریال اعتبار از محل تسهیلات قرض‌الحسنه بانکی و مشارکت خیران هزینه شده است.

وی بیان داشت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده‌ برق تولیدی این نیروگاه‌ها، طبق تعرفه شرکت توزیع برق از خانواده‌های تحت حمایت این نهاد خریداری و به‌حساب بانکی آن‌ها واریز می‌شود.

مدیر کل کمیته امداد هرمزگان اظهار کرد: این طرح باهدف توانمندسازی و ایجاد اشتغال خانگی پایدار و درآمدزایی مستمر برای خانواده‌های تحت حمایت راه‌اندازی شده است.

وی گفت: کمیته امداد در چند سال اخیر با برنامه‌ریزی منسجم تلاش کرده تا ضمن بهره‌گیری از الگوهای اسلامی- ایرانی، نسبت به معرفی و اجرای طرح‌ها و مدل‌های نوین ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان اقدام کند که اجرای طرح نیروگاه‌های خورشیدی خانگی نیز باهدف توانمندسازی اقتصادی و کمک خودکفایی خانواده‌های تحت حمایت این نهاد انجام‌شده است.

درمجموع از سال ۹۶ تاکنون تعداد ۱۴۲ طرح نیروگاه خورشیدی تولید برق خانگی توسط مددجویان کمیته امداد در سطح استان هرمزگان اجرا شده‌است.

ظرفیت تولید برق در هر نیروگاه پنج کیلووات است و عمر مفید پنل‌های خورشیدی ۲۰ سال است.

کد خبر 521229

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha