مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶
۰ نفر

فرهاد تنها، بازیگر، کارگردان و مدرس تئاتر شهرستان فسا که در سال ۱۳۹۸ با نمایش "ننه مده‌آ" به‌عنوان نماینده استان فارس در جشنواره تئاتر فجر شرکت کرد، بر اثر سانحه تصادف، دارفانی را وداع گفت.

فرهاد تنها

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، فرهاد (محسن) تنها، از بازیگران نمایش ننه مده‌آ، نماینده استان فارس در سی‌ و هشتمین جشنواره تئاتر بین‌المللی فجر بود که در بخش مسابقه به روی صحنه رفت. نمایشی که در سی‌امین جشنواره تئاتر استانی فارس با دریافت چهار جایزه در بخش‌های نویسندگی، بازیگری مرد و کارگردانی و همچنین دریافت تندیس کانون منتقدان تئاتر فارس درخشید و نام این هنرمند را بار دیگر بر سر زبان‌ها انداخت.

میثم جعفری کوچی از هنرمندان تئاتر فسا در مورد این هنرمند اظهار کرد: فرهاد تنها، هنرمندی بود که در تئاتر می‌جنگید، رفیق و رقیب بود و همیشه جوانان را با فعالیت‌های خود همراه می‌کرد و نقش بسزایی در به‌روز نگاه‌داشتن تئاتر فارس و به‌ویژه شهرستان فسا داشت.

او افزود: تنها، جوانان هنرمند را گرد خود جمع می‌کرد و به آنها انگیزه می‌داد و همچون یک رهبر، دلسوزانه آنان را در مسیر دشوار هنری همچون تئاتر راهنمایی می‌کرد و در دوره‌ای که غم نان هنرمندان هنر نمایش را بیش از گذشته متاثر کرده است، یکی از پایه‌های قابل‌اتکای تئاتر فارس به‌ شمار می‌رفت.

این هنرمند تئاتر بیان کرد: بسیاری از علاقه‌مندان به هنر نمایش، او را از نزدیک ندیده بودند اما نامش را می‌شناختند. او به سه نسل تئاتر فسا آموزش داد که از میان آنان هنرمندانی سرشناس متولد شدند که امروز در پایتخت به حرفه نمایش یا سینما مشغول هستند.

جعفری کوچی درباره همکاری با تنها در آخرین نمایش به اجرا در آمده او "ننه ‌مده‌آ" گفت: زنده‌یاد تنها، به همه بازیگران گروه انگیزه می‌داد و مطمئن بود این نمایش به بخش رقابتی جشنواره فجر راه می‌یابد، او معتقد بود این نمایش نجات‌دهنده است و واقعا هم‌چنین بود، زیرا با راهیابی ننه ‌مده‌آ به بخش اصلی جشنواره تئاتر فجر، بسیاری از مشکلاتش حل شد و زندگی روی خوش‌تری را به او نشان داد.

این بازیگر تئاتر افزود: فرهاد تنها از پایه‌گذاران جشنواره تئاتر پسامهر فسا بود، او در سال‌های نخست باعنوان داور در زمره دست‌اندرکاران این جشنواره بود و بارها آثاری از او نیز در این جشنواره به اجرا در آمد، حضور افرادی همچون تنها و حمایت او از این جشنواره، تئاتر فسا را در سال‌های اخیر رونق بخشیده بود، هرچند او این اواخر از نزول سطح کیفی آثار هنرمندان فسا بسیار ابراز نگرانی می‌کرد.

وی ادامه داد: تاکید این هنرمند بر آموزش به‌روز به جوانان بود و از آموختن نیز هیچ ابایی نداشت و همیشه بر این اصل که بازیگر در هر صورت باید در پی آموختن باشد پافشاری می‌کرد.

فرهاد تنها، بر اثر سانجه تصادف در سن ۵۳ سالگی درگذشت، پیکر او یک‌شنبه بیست و پنجم خرداد ۹۹ در قطعه هنرمندان آرامستان رضوانیه شهرستان فسا به خاک سپرده می‌شود.

در کارنامه تنها، آثاری همچون نمایش تلاقی به کارگردانی سیروس خورشید، بازی در نمایش تلویزیونی شاهد پنهان به کارگردانی مجید افشاریان، بازی در فیلم سینمایی صبح شادی به کارگردانی حمیدرضا بذرافشان، بازی در مجموعه تلویزیونی دشمنان به کارگردانی بهمن سلیمانی، کارگردانی نمایش گلریحون نوشته منوچهر محسنی و ... دیده می‌شود.

او افزون بر کسب رتبه اول بازیگری فارس برای نمایش "ننه مده آ" در سی امین جشنواره تئاتر استانی فارس، در دوران فعالیت تئاتری‌اش موفق به دریافت جوایزی دیگر از جمله جایزه اول بازیگری از جشنواره استانی برای نمایش نخل سوخته در سال ۱۳۶۷، کاندیدای دریافت جایزه اول بازیگری از جشنواره ادبی روستا برای نمایش باروت، کاندیدای دریافت جایزه دوم نویسندگی برای نمایش باروت، دریافت جایزه دوم کارگردانی از جشنواره ادبی روستا برای نمایش گل ریحون در سال ۱۳۷۶، دریافت جایزه بازیگری اول مرد برای نمایش آخرین پرواز یک کبوتر از جشنواره دفاع مقدس در سال ۱۳۸۲، دریافت جایزه بازیگری اول مرد برای نمایش سیاه سیاه‌های خومون از جشنواره استانی در سال ۱۳۸۳ و دریافت جایزه بازیگری اول مرد برای نمایش در تاریکی شکم نهنگ از جشنواره استانی در سال ۱۳۸۴ شد.

شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰ کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.  

کد خبر 521218

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha