رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه گفت: اکنون ۳۶۵ مبتلا به کرونا در کرمانشاه بستری هستند، آمار مبتلایان بستری در بیمارستان‌ها نسبت به ۲ هفته گذشته ۲۰۰ نفر افزایش یافته است.

مبتلایان به کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر محمودرضا مرادی شنبه ۲۴ خرداد در حاشیه نشست ستاد مقابله با کرونا که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان کرمانشاه اکنون در وضعیت پیک بیماری قرار گرفته و با افزایش میزان بیماران بستری و مرگ ناشی از کرونا روبه‌رو است.

وی گفت: بیمارستان‌های گلستان و فارابی به‌منظور بستری مبتلایان به کرونا در نظر گرفته‌شده‌اند، در هفته‌های گذشته در این بیمارستان‌ها باکمبود ظرفیت روبه‌رو و مجبور به افزایش تعداد تخت‌ها شدیم.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه یادآور شد: پیش‌بینی بستری هزار بیمار در شرایط بحرانی است اما باتوجه به اینکه مراقبت از مبتلایان به کرونا شرایط خاصی نیاز دارد، در صورت افزایش تعداد مبتلایان به‌طورقطع با مشکل روبرو خواهیم شد.

مرادی افزود: بدون شک افزایش تخت‌های بستری بیماران کرونا به معنی محدود کردن ارائه خدمات به دیگر بیماران است.

وی گفت: خدمات بیمارستان‌های تخصصی را نمی‌توانیم محدود کنیم و به بیماران کرونا اختصاص دهیم، به بیمارستان‌های ارتش، سپاه و نیروی انتظامی اعلام آماده‌باش شده است تا ظرفیت بستری را آماده کنند.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه ادامه داد: همچنین ۱۲ تخت مراقبت‌های ویژه نیز در بیمارستان طالقانی کرمانشاه برای بستری بیماران مبتلایان به کرونا در نظر گرفته‌شده است.

مرادی در پاسخ به سوالی در رابطه با ازدحام جمعیت در مراکز ۱۶ ساعته اظهار کرد: اکنون نیازی به افزایش تعداد مراکز ۱۶ ساعته نمی‌بینیم.

وی اعلام کرد: با توجه به افزایش آمار افراد متقاضیان به آزمایش کرونا میزان آزمایش‌های روزانه ما تا پایان هفته به یک هزار و ۲۰۰ مورد افزایش پیدا خواهد کرد.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه توضیح داد: براساس برآوردهای انجام شده اکنون فقط  ۲۰ درصد مردم پروتکل‌های بهداشتی برای مقابله با بیماری کرونا را رعایت می‌کنند.

مرادی یادآور شد: ما با یک بیماری ناشناخته روبه‌رو هستیم که نسبت به گذشته ضعیف یا کمرنگ نشده است و همچنان با سرعت‌بالا شیوع پیدا می‌کند.

سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد: تا روز ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ و براساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۳۶۹ بیمار جدید مبتلا به کوید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۶۸۷ مورد بستری شدند و مجموع بیماران کوید۱۹ در کشور به ۱۸۲ هزار و ۵۴۵ نفر رسید.

دکتر لاری افزود: در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۵ بیمار کوید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به هشت هزار و ۶۵۹ نفر رسید و تاکنون ۱۴۴ هزار و ۶۴۹ نفر از بیماران، بهبودیافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

او گفت: استان‌های هرمزگان، کردستان، آذربایجان شرقی، لرستان و خوزستان در وضعیت قرمز قرار دارند.  

کد خبر 521156

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha