بازگشایی شهربازی‌ها با رعایت اصول بهداشتی، ضدعفونی کردن سطوح و استفاده همه از ماسک در جلسه استانی ستاد مدیریت کرونا مورد موافقت قرار گرفت.

شهربازی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا،  استاندار کرمان گفت: در مواردی مجبوریم تابع مصوبات ستاد ملی باشیم و در برخی موارد مانند تدوین دستورالعمل‌های تخلفات، جلوتر از ستاد ملی هستیم اما نمی‌توانیم مصوبات ملی را نادیده بگیریم.

محمدجواد فدایی اظهار کرد: برای تشدید نظارت‌ها باید جلوتر از ستاد ملی حرکت کرد و نباید منتظر دستورالعمل ملی باشیم. ‌

وی افزود: برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، باید پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود و عمده آن استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی است.

فدایی اظهار کرد: در ابتدای شیوع اپیدمی، اصناف و بازار را تعطیل کردیم و بسیاری از فعالیت‌ها تعطیل شد اما اکنون این روش امکان‌پذیر نیست و نمی‌توانیم بیش از این نیازهای مردم و اقتصاد را تعطیل بگذاریم.

استاندار کرمان بیان کرد: اکنون بسیاری از اماکن باز شده و آنچه مهم است، رعایت پروتکل‌هاست و به دلیل این‌که برخی رعایت نمی‌کنند باید تخلفات را تعریف و با آن برخورد کنیم.

وی افزود: براساس تعریف دستورالعمل‌ها، نظارت بر رعایت پروتکل‌ها در ادارات ستادی به عهده بازرسی استانداری، صنوف مواد غذایی و خوراکی به عهده دانشگاه علوم‌پزشکی، نظارت بر اماکن مذهبی و زیارتگاهی به عهده اداره کل تبلیغات اسلامی و اوقاف و سایر صنوف به عهده سازمان صمت و اتاق اصناف است که رسیدگی را انجام دهند و با متخلفان برخورد کنند.

فدایی اظهار کرد: در برخی شهرستان‌ها مشکل بیش از مرکز استان است و باید نظارت، کنترل و برخورد با تخلفات براساس دستورالعمل‌ها در شهرستان‌ها نیز اجرا شود و صنوفی که پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند، متخلف هستند و باید پلمب شوند.

کد خبر 521154

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کرمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha