مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۴
۰ نفر

 معاون امور توانبخشی بهزیستی استان یزد گفت: دبیرخانه مرکزی ملی مستقر در سازمان مرکزی، شهر اردکان را برای اجرای پایلوت طرح  مناسب‌سازی شهری ویژه معلولان در کشور انتخاب کرد.

معلولیت

به گزارش همشهری‌آنلاین، مسعود نشان در گفت و گو با ایرنا افزود:‌ برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری این موضوع با فرمانداری، شهرداری و مسئولان سایر نهادهای یزد بوده است.

وی ادامه داد: در اولین گام، پایش برای مکان‌های نیازمند مناسب‌سازی انجام می‌شود. سازمان بهزیستی ۱۰۰ میلیون ریال برای این منظور اختصاص داده و مراحل اجرایی کار هم شروع شده است .

نشان اظهار کرد: ‌وظیفه انسانی و اسلامی همه مسئولان و دستگاه‌های اجرایی است که نسبت به مناسب‌سازی فضای  عمومی شهر برای تردد همه افراد جامعه مخصوصا اقشار ناتوان مانند معلولان، سالمندان، زنان باردار و کودکان تلاش کنند.

معاون امور توانبخشی بهزیستی یزد ادامه داد: شهر اردکان به عنوان محلی برای اجرای نمونه این طرح می‌تواند الگویی برای سایر استان‌ها باشد.

وی از یزد به عنوان یکی از شهرهای قطب گردشگری ایران یاد کرد و گفت: با این رویکرد، نیاز آن دسته از سالمندانی که به استان سفر می‌کنند هم برآورده می‌شود.

براساس سرشماری سال ۹۵، ۸/۴ درصد جمعیت شهرستان اردکان سالمند هستند و ۲ هزار معلول و ۵۰۰ خانوار نیازمند، زیر پوشش اداره بهزیستی شهرستان اردکان قرار دارند.

کد خبر 521130

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha