معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی کردستان گفت: ظرفیت بستری بیماران مبتلا به کرونا در دو بیمارستان توحید و بعثت سنندج تکمیل شده و در حال برنامه‌ریزی برای پذیرش این نوع بیماران در بیمارستان کوثر هستیم.

كرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر صدیق جدیدالاسلامی اظهار کرد: حداکثر ظرفیت پذیرش در بیمارستان توحید ۲۰۱ نفر بود که از ابتدای شیوع کرونا در استان کردستان همه این ظرفیت به بیماران کرونایی اختصاص یافت و اینک ظرفیت تکمیل شده و ظرفیت بیمارستان دوم (بعثت) نیز شب گذشته(۲۳ خرداد) تکمیل شد.

وی اضافه کرد: امیدواریم نیازی به استفاده از دیگر بیمارستان‌ها برای بستری بیماران کرونایی در مناطق مختلف استان به‌ویژه سنندج نباشد، بیمارستان کوثر هم آمادگی لازم برای پذیرش بیماران مبتلا به کرونا را دارد.

جدیدالاسلامی افزود: ظرفیت پذیرش تخت‌های آی سی یو در استان افزایش یافته است، فراهم کردن امکانات درمانی نباید باعث شود که مردم به رفتار غیر مسئولانه اجتماعی خود در قبال این بیماری ادامه دهند چرا که کادر درمان از جان خود گذشته و بی وقفه برای سلامت بیماران تلاش می‌کنند برای آنها هم که شده باید موارد بهداشتی را مردم رعایت کنند.

وی اضافه‌ کرد: در حال حاضر کمبودی از لحاظ کادر درمان و نیروی انسانی وجود ندارد و نیروهای ۸۹ روزه نیز به خدمت گرفته شده‌اند، با پرستاران استان که استخدام نبودند، قراردادهای موقت منعقد شده تا به کمک کادر درمان بیایند و اگر روند کنونی افزایش آمار مبتلایان ادامه داشته باشد، ناگزیر به کمک گرفتن از کادر درمان در سطح ملی خواهیم بود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: با رویه فعلی بی‌توجهی مردم به رعایت دستورالعمل های بهداشتی اگر تمام نیروهای درمان هم به کار گرفته شوند، فایده ندارد،  کرونا با درمان مهار نمی‌شود و باید در قسمت بهداشت و با پیشگیری این بیماری را مهار کرد و این مساله هم نیازمند همکاری جدی مردم است.

دکتر جدیدالاسلامی اظهار کرد: کرونا با کسی تعارف ندارد این بیماری پیر و جوان نمی شناسد و هیچکس از گزند آن در امان نیست مگر افرادی که محدودیت‌ها را رعایت کرده و به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی پایبند هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی کردستان گفت: افرادی که با بی‌توجهی خود روند رسیدگی به دیگر بیماران را مختل می کننداظلم مضاعفی را مرتکب می‌شوند، این بی‌تفاوتی‌ها باعث می‌شود تا در حق بیماران قلبی، سرطانی و پیوند اعضا و همه بیمارانی که نیازمند رسیدگی مستمر هستند،  ظلم شود.

بنابر اعلام دانشگاه علوم‌پزشکی کردستان، تا ظهر دیروز ۲۳ خرداد ۲۳۹ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های سنندج و ۱۱۳ بیمار در دیگر بیمارستان های شهرستان‌ها بستری بودند.

در بیمارستان توحید سنندج ۲۰۱ نفر، بعثت سنندج ۴۳ نفر، کوثر سنندج هفت نفر، امام خمینی(ره) سقز ۲۷ نفر، بوعلی مریوان ۱۴ نفر، فجر مریوان ۱۰ نفر، شهید بهشتی قروه ۱۰ نفر، امام حسین بیجار هفت نفر، بیمارستان سینای کامیاران ۱۶ نفر، امام خمینی (ره) دیواندره هفت نفر، صلاح الدین بانه سه نفر و بیمارستان رازی بانه ۱۹ نفر بستری هستند.

۴۰ نفر بیمار مبتلا به کرونا در بخش ویژه (آی سی یو) این مراکز درمانی بستری هستند.

چهار مادر باردار و ۲ کودک و ۲ نوزاد  مبتلا به کرونا هم در مراکز درمانی استان بستری هستند.

رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، شست‌وشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون، حضور نیافتن در تجمعات، اجرای اصول بهداشتی و قرنطینگی  برای کاهش آمار مبتلایان و مرگ و میر تا قطع زنجیره بیماری الزامی است.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تا ظهر جمعه ۲۳ خرداد در مجموع ۱۸۲ هزار و ۵۴۵ نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۷۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به هشت هزار و ۶۵۹ نفر رسید.

کد خبر 521065

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha