بخشدار مرکزی گناوه گفت: برای حل مشکل کمبود آب روستاهای بخش مرکزی این شهرستان موافقت شد دهیاران و اداره آب و فاضلاب به‌صورت مشارکتی نسبت به خرید و تأمین تجهیزات و وسایل موردنیاز خطوط شبکه آب آشامیدنی در حد توان اقدام کنند.

آبرسانی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، خدیجه دشتی شنبه ۲۴ خرداد افزود: به‌منظور بررسی مشکلات روستاهای این شهرستان تاکنون چندین بار با همراهی مسئولان مرتبط به‌صورت میدانی بازدید و تمهیدات و راهکارهایی در این زمینه اندیشیده شد.

بخشدار مرکزی گناوه، استان بوشهر اظهار کرد: عمده مشکلات روستاییان کمبود آب آشامیدنی و در برخی موارد مشکل دفع آب‌های سطحی بود که تصمیم‌هایی برای حل این مشکلات اتخاذشده است.

دشتی گفت: در این دیدارها که معاون عمرانی فرمانداری، مدیر آب و فاضلاب و دهیاران هر روستا همراهی داشتند از اهالی این مناطق دعوت شد با همیاری و تلاش همگانی تا رسیدن به نتیجه مطلوب با مجموعه بخشداری و آب و فاضلاب همکاری کنند.

وی گفت: در بازدیدهای انجام‌شده مقرر شد نیازهای ضروری آب هر روستا به‌صورت جداگانه بررسی و پیگیری و برای برطرف کردن آن با توجه به منابع و امکانات موجود اقدام شود.

بخشدار مرکزی گناوه بیان کرد: با توجه به ماهیت روستاهای بخش مرکزی درزمینهٔ دام‌پروری و کشاورزی برگزاری نشست‌های تخصصی با روسای ادارات مربوطه ازجمله جهاد کشاورزی، منابع آب، آب و فاضلاب در دستور کار قرارگرفته است.

وی افزود: به‌منظور رفع نیاز آب دامداران و قانونمند کردن آب‌خانه باغ‌ها و استفاده بهینه از مصرف نیاز به عزم همگانی و تلاش صادقانه و فرهنگ‌سازی است.

روستاهای بخش مرکزی گناوه در بحبوحه گرمای طاقت‌فرسا و فضای کرونایی با مشکل کمبود آب آشامیدنی مواجه شده‌اند.

کمبود و قطعی آب در طول شبانه‌روز به‌ویژه در نقاط بالادست در روستاهای این منطقه باعث شده تا ساکنان آن‌ها به‌سختی روزگار خود را در فصل گرم سال بگذرانند.

کم‌آبی در این روستاها در این فصل از سال مشکلات زیادی برای ساکنان آن ایجاد کرده و انتظار دارند مسئولان برای حل آن چاره‌اندیشی و تلاش کنند.

بیش از ۲۰ درصد از جمعیت ۱۰۳ هزارنفری گناوه در شمال استان بوشهر در روستاها سکونت دارند.

آب آشامیدنی شهرستان گناوه از سد خط کوثر تأمین و تعداد مشترکان آب این منطقه ۳۲ هزار مشترک است.

کد خبر 520928

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha