تعداد مبتلایان به بیماری کووید۱۹ در سراسر جهان به بیش از ۷ میلیون و ۶۷۷ هزار نفر رسید و شمار مرگ‌های ناشی از این بیماری همه‌گیر بیش از ۴۲۶ هزار نفر ثبت شد.

آمار کرونا 23 خرداد

 به گزارش همشهری آنلاین، سخنگوی وزارت بهداشت ایران از شناسایی ۲۳۶۹ مورد جدید کووید۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد. سیما سادات لاری گفت: از ۲۲ تا ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۳۶۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۶۸۷ مورد بستری شدند. وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۸۲ هزار و ۵۴۵ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران همچنین گفت: در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۸ هزار و ۶۵۹ نفر رسید. به گفته لاری، تا کنون ۱۴۴ هزار و ۶۴۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. وی همچنین گفت: ۲۷۳۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران ادامه داد: تا کنون یک میلیون و ۱۹۶ هزار و ۹۴۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است. لاری گفت: استان‌های هرمزگان، کردستان، آذربایجان شرقی، لرستان و خوزستان در وضعیت قرمز قرار دارند. وی بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، پرهیز از مسافرت‌های غیرضرور تاکید کرد.

  • آمار مبتلایان در مصر به مرز ۴۰ هزار نفر رسید | ثبت ۱۰۹۵ مورد ابتلا در عراق

وزارت بهداشت مصر در بیانیه‌ای از ثبت ۱۴۴۲ مورد جدید ابتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت اخیر خبر داد. تسنیم به نقل از شبکه الجزیره نوشت: با ثبت موارد جدید ابتلا، آمارکل مبتلایان به کرونا تا روز جمعه به ۳۹ هزار و ۷۶۲ نفر رسید. همچنین با جان‌باختن ۳۵ مبتلای دیگر، آمار کل جان‌باختگان به ۱۳۷۷ نفر رسید.

وزارت بهداشت عراق هم از ثبت ۱۰۹۵ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت اخیر و جان باختن ۲۹ نفر خبر داد. با ثبت موارد جدید ابتلا، آمار کل مبتلایان به ۱۷ هزار ۷۷۰ نفر و آمار فوتی‌ها هم به ۴۹۶ نفر رسیده است.

  • ثبت ۱۵۱۷ مورد ابتلا در قطر | آمار مبتلایان در عربستان به مرز ۱۲۰ هزار نفر رسید

وزارت بهداشت عربستان در بیانیه‌ای از ثبت ۳۹۲۱ مورد جدید ابتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته و همچنین جان‌باختن ۳۶ نفر دیگر خبر داد. تسنیم به نقل از خبرگزاری سعودی نوشت: با ثبت موارد جدید ابتلا، آمار کل مبتلایان در عربستان به ۱۱۹ هزار و ۹۴۲ نفر و آمار جان‌باختگان هم به ۸۹۳ نفر رسید.

وزارت بهداشت قطر هم از ثبت ۱۵۱۷ مورد جدید ابتلا به کرونا و افزایش آمار مبتلایان به ۵۳ هزار و ۲۹۶ نفر خبر داد.

  • کرونا در چین؛ وضعیت هشدارآمیز در پکن در پی شناسایی مبتلایان جدید

به گزارش یورونیوز، شناسایی ۳ فرد مبتلا به بیماری کووید۱۹ در پکن، پایتخت چین پس از ۲ ماه، باعث شد که مقامات این کشور چندین بازار عمده‌فروشی مواد غذایی را تعطیل و بازگشایی مدارس ابتدایی را به تعویق بیندازند.

با این حال نگرانی‌ها از آنجا بار دیگر آغاز شده است که مقامات چین روز پنجشنبه یک مورد مبتلا به کووید۱۹ و روز جمعه ۲ مورد دیگر را شناسایی کردند. شناسایی آخرین مورد مبتلا به کووید۱۹ در پکن به حدود ۲ ماه پیش اواسط ماه آوریل بازمی‌گردد.

۲ فرد جدید مبتلا به کووید۱۹ کارکنان یک مرکز تحقیقاتی گوشت هستند. به گفته مقامات شهرداری پکن، یکی از این ۲ نفر اخیرا به شهر «چینگ دائو» در شرق چین سفر کرده است. ۲ بازار عمده‌فروشی مواد غذایی که روز جمعه تعطیل شدند، مکانهایی بوده‌اند که این ۲ مبتلا به ویروس در آنها رفت و آمد کرده بودند.

مقامات نگرانند که پیدا شدن موارد جدید ابتلا به کرونا به معنای آغاز موج دوم شیوع کرونا در چین باشد به همین دلیل بازگشایی مدارس ابتدایی که برای روز دوشنبه برنامه‌ریزی شده بود را به تعویق انداختند.

کد خبر 520858

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عارف IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    3 0
    در این حدود دو هفته ما هر روز دو هزار و چند بیمار جدید داریم خیلی جالب هست . ۲۲۶۸ . ۲۳۴۲ . ۲۱۵۷ . ۲۲۸۷ . این کمی تا قسمتی ابری نیست ؟
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    4 0
    جالله چین ۳ نفر تو پکن آلوده شده ناراحتن اونوقت تهران بالای هزار نفر روزانه شناسایی میشه میگن همه چی عادیه
  • IR ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    1 0
    یا باید واکسن درست بشه یا باید کل جهان دو ماه قرنطینه بشن تا این بیماری از کل جهان ریشه کن شود که قرنطینه کل جهان کمی غیر ممکن به نظر میاد ولی میشه هر کشوری این کار رو بکند تا کشف واکسن
  • امیر IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    0 0
    بسم الله امیدواریم مسؤولین کشور بخاطر مصلحت اندیشی این سه وضعیت مسخره رو نداشته باشند. مردم در مرحله اول واقعا خوب نشان دادن که با تیم پزشکی کشورمان تا جائیکه امکان داشت همکاری کردن ولی متاسفانه این مسؤولین بودند که با طرح مسخره فاصله گذاری وباز کردن اماکنی مثله پارک ها و بعضی شغل ها که اصلا نیاز فعلی نبود دوباره این موج که رفته رفته داره بزرگتر میشه را باید جوابگو باشند