تعداد مبتلایان به بیماری کووید۱۹ در سراسر جهان به بیش از ۷ میلیون و ۵۴۸ هزار نفر رسید و شمار مرگ‌های ناشی از این بیماری همه‌گیر بیش از ۴۲۱ هزار نفر ثبت شد.

آمار کرونا 22 خرداد

به گزارش همشهری آنلاین، سخنگوی وزارت بهداشت ایران از شناسایی ۲۲۳۸ مورد جدید کروناویروس در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: به این ترتیب مجموع مبتلایان کووید۱۹ در کشور به ۱۸۰ هزار و ۱۵۶ نفر رسید.

سیما سادات لاری گفت: از ۲۱ تا ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۲۳۸بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۶۸۸ مورد بستری شدند. وی ادامه داد: به این ترتیب مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۸۰ هزار و ۱۵۶ نفر رسید. این مسئول همچنین گفت: در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند. به این ترتیب مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۸۵۸۴ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران افزود: تاکنون ۱۴۲ هزار و ۶۶۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. وی ادامه داد: تاکنون یک میلیون و ۱۷۳ هزار و ۲۰۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است. لاری افزود: استان‌ خوزستان همچنان در وضعیت قرمز است و استان‌های کردستان، کرمانشاه، کرمان و هرمزگان نیز در وضعیت قرمز یا هشدار قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران ادامه داد: از اهالی استان‌های در وضعیت قرمز می‌خواهیم که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و به مردم سایر شهرها نیز توصیه می‌شود که در مجامع عمومی از ماسک استفاده و نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

  • روز گذشته ۲۴ نفر از شهروندان تهرانی جان باختند 

فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در تهران نیز گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۵۶ نفر از بیمارانی که در بخش‌های عادی و ویژه مراکز درمانی به علت ابتلا به کرونا بستری بودند، ترخیص شدند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر زالی در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی از بستری ۱۹۳ بیمار در بخش‌های عادی و ۶۷ بیمار در بخش‌های ویژه مراکز درمانی استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: در مجموع ۲۵۶ بیمار بستری در بخش‌های عادی و ویژه بیمارستان‌های استان تهران ترخیص شدند. وی افزود: روز گذشته ۲۴ نفر از شهروندان تهرانی جان باختند که ۲۲ نفر آنها در بخش‌های ویژه بستری بودند.

  • تعداد موارد ابتلا به کرونا در روسیه به نیم میلیون نفر رسید

در روسیه تعداد موارد آلودگی به ویروس کرونا در کل دوره شیوع این بیماری، به ۵۰۲ هزار و ۴۳۶ نفر رسید و در عین حال، موارد بهبود بیماران مبتلا هم از ۲۶۱ هزار نفر فراتر رفت. تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس» نوشت: ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در روسیه، پنجشنبه اعلام کرد تعداد موارد آلودگی جدید به ویروس کرونا طی یک روز گذشته در ۸۴ منطقه از این کشور، ۸ هزار و ۷۹۹ نفر است و بدین ترتیب، تعداد کل ابتلا به این عفونت به ۵۰۲ هزار و ۴۳۶ نفر افزایش یافت.

بر اساس این اطلاعات، افزایش روزانه تعداد آلودگی در روسیه ۱.۸ درصد ثبت شده است. این رقم در روز گذشته ۱.۷ درصد بود. ۳۶.۸ درصد از موارد جدید هم بدون وجود علائم بالینی بیماری هستند. در عین حال تعداد موارد مرگ ناشی از ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۷۴ نفر افزایش یافته و به رقم ۶ هزار و ۵۳۲ نفر رسیده است. میزان مرگ و میر، ۱.۳ درصد از کل آلوده شدگان در روسیه است. علاوه بر این، در این کشور تعداد بیماران مبتلا به کرونای مرخص شده از بیمارستان‌ها طی یک روز گذشته، ۸ هزار و ۳۶۷ نفر است تا تعداد کل بیماران بهبود یافته به ۲۶۱ هزار و ۱۵۰ نفر افزایش یابد.

کد خبر 520688

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha