جمعه ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۲
۰ نفر

پژوهشی جدید نشان می‌دهد که شیوع ویروس کرونا ممکن است مانند آنفلوانزا الگویی فصلی داشته باشد و بر این اساس بتوان مناطق در معرض خطر بیشتر شیوع را از قبل شناسایی کرد.

weather

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از هلث‌دی‌نیوز این بررسی نشان داد که همه شهرها و مناطق با شیوع‌های بزرگ کووید-۱۹ تا به حال آب‌وهوای مشابه زمستانی با میانگین دمای ۵ تا ۱۱ درجه سلسیوس و میانگین رطوبت ۴۷ تا ۷۹ درصد داشته‌اند و در عرض جغرافیایی ۳۰ تا ۵۰ درجه شمالی قرار داشته‌اند.

این شهرها و مناطق از جمله شامل شهر ووهان چین، کره جنوبی، ژاپن، ایران، شمال ایتالیا، شهر سیاتل در ایالت واشنگتن د رغرب آمریکا و شمال ایالت کالیفرنیا می‌شوند.

این بررسی را پژوهشگران در انستیتوی ویروس‌شناسی انسانی در دانشکده پزشکی مریلند  (َUMSOM و «شبکه جهانی ویروس» (GVN) در آمریکا که این بررسی را انجام داده‌اند.

دکتر محمد سجادی، استادیار پزشکی در UMSOM و سرپرست این بررسی می‌گوید: «بر اساس آنچه ما تا به حال مستند کرده‌ایم، به نظر می‌رسد سرایت این ویروس بین افراد در آب‌وهوهای گرمتر حاره‌ای مشکل‌تر است.»

این پژوهشگران از داده‌های آب‌وهوایی در چند ماه گذشه و نیز از الگوهای معمول آب‌وهوایی در سال پیش استفاده کردند تا انتشار ویروس کرنا را در سطح جامعه در طول چند هفته بعدی پیش‌بینی کنند.

قدم بعدی این است که معلوم شود آیا پیش‌بینی‌های آب‌وهوایی و اقلیمی می‌تواند این پیش‌بینی‌های را قابل‌اطمینان‌تر کند.

به گفته این پژوهشگران اگر این فرضیه ثابت شود، می‌تواند به آمادگی نظام‌های بهداشتی و تلاش‌های پایش و مهار بیماری کمک کند.

کارشناسان می‌گویند با توجه به یافته‌های این بررسی مدل‌سازی‌های آب‌وهوایی بالقوه می‌توانند انتشار کووید-۱۹ را توضیح دهند و امکان شناسایی مناطقی را فراهم کنند که در معرض خطر بیشتر انتشار ویروس در سطح جامعه در آینده نزدیک هستند.

کد خبر 520840

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha