مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان با اشاره به بهره‌برداری از مدول دوم تصفیه خانه بزرگ آب شرب استان در ماه آینده گفت: برای تامین آب شرب پایدار و اتصال این ظرفیت به مدار بهره برداری به ناچار طی هفته آتی آب بخش‌های شرقی استان حدود ۳۰ ساعت قطع یا با افت فشار مواجه می‌شود.

قطعی آب

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، سیدمحسن حسینی در نشست خبری افزود: با بهره‌برداری از فاز دو این تصفیه خانه سه هزار لیتر بر ثانیه به ظرفیت آب شرب بهداشتی استان گیلان افزوده می‌شود.

وی با اشاره به روند ساخت مدول اول و دوم تصفیه خانه اظهار کرد : بهمن سال۷۸ مدول اول این تصفیه خانه به بهره برداری رسید و از مردادماه سال ۹۳ عملیات اجرایی ساخت مدول دوم و بهینه سازی مدول اول این تصفیه خانه اجرایی گردید.

وی با بیان اینکه بهره برداری مدول دوم این تصفیه خانه در ماه آینده ( تیرماه) انجام می شود، افزود: با اتصال مدول دوم این تصفیه خانه ، آب شرب بخش مرکزی و شرق استان از دو سد سپیدرود و شهر بیجار تامین می شود.

وی شهرهای بهره مند از راه اندازی این پروژه را شامل؛ اطاقور ، بندر کیاشهر ، رودبنه ، لاهیجان، لنگرود ، شلمان و کومله ،سیاهکل ، آستانه اشرفیه ، رشت ، خمام و انزلی عنوان و تصریح کرد:  با  بهره برداری از این پروژه سه هزار لیتر برثانیه به ظرفیت تولید آب شرب بهداشتی استان افزوده می شود .

حسینی با اشاره به اینکه این ظرفیت سه هزار لیتر بر ثانیه تا پایان شهریورماه به تدریج به شبکه آب شرب استان افزوده خواهد شد، خاطر نشان کرد: با راه اندازی این تصفیه خانه ، آب مطمئن و مورد نیاز شهرهای یاد شده تا سال ۱۴۲۵ تامین خواهد بود.

وی یادآور شد: در حال حاضر سه هزارلیتر بر ثانیه آب بهداشتی توسط مدول اول تصفیه خانه تولید می شود.

افزایش دوبرابر تصفیه خانه گیلان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان با اشاره به اینکه برای اتصال فازدوم این تصفیه خانه به شبکه آب استان و قرار گرفتن در مدار بهره برداری نیازمند توقف ۳۰ ساعت پمپاژ آب به شرق استان هستیم، اظهار کرد: قطعی آب در شهرها و روستاهای متاثر بین ۱۵ تا ۱۷ ساعت طول خواهد کشید

به گفته وی ، با بهره برداری از این فاز عملا ظرفیت آب شرب بهداشتی این تصفیه خانه ۲ برابرمی شود.

وی شهرهای اصلی متاثر از این پروژه را اطاقور ، بندرکیاشهر ، رودبنه ، لاهیجان، لنگرود ، شلمان و کومله ،سیاهکل ، آستانه اشرفیه ذکر کرد و افزود :شهرهای رشت ، خمام و بندرانزلی کمتر متاثر می شوند.

وی عملیات اجرایی این پروژه بزرگ را از ساعت یک بامداد روز دوشنبه (۲۶ خردادماه) تا هفت صبح روز سه شنبه(۲۷ خردادماه) عنوان و اظهار کرد: البته این اقدام به معنای قطعی آب در تمامی این ساعات نیست زیرا تمهیداتی برای کمترین تبعات ناشی از این قطعی اندیشیده شده است .

حسینی تصریح کرد: پر کردن ظرفیت مخازن شهرهای شرق گیلان، وارد مدار کردن چاه های آب این مناطق، استفاده از تانکر سیار برای آبرسانی و توزیع آب های بسته بندی شده در نقاطی که امکان عبور و مرور تانکرهای آب وجود ندارد و دیگر جاهای مورد نیاز از جمله  تمهیدات پیش بینی شده برای قطعی آب در شهرهای متاثر است.

مردم با صرفه جویی می توانند ساعات کمتری را باقطعی آب روبرو شوند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان از مردم خواست تا با همکاری و نهایت صرفه جویی کمتر با قطعی آب روبرو شوند.

وی تصریح کرد: هر جقدر مردم همکاری موثرتری داشته باشند و  طی این مدت برای کارهای ضروری از آب استفاده کنند ، آب مخازن  بیشتر دوام می آورد و همه شهروندان می توانند تا حد ممکن برای مصارف ضروری شان استفاده کنند.

وی خاطر نشان کرد: مردم خود نیز می توانندقبل از آغاز عملیات اجرایی اتصالاین پروژه به شبکه به میزان لازم نسبت به ذخیره سازی آب مورد نیاز خود نیز اقدام کنند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب  گیلان خاطرنشان کرد: می خواهیم حلاوت این کار بزرگ را با همکاری و رضایت خود مردم  داشته باشیم و شهروندان نگرانی از قطعی آب که طی این ساعات ایجاد می شود،  نداشته باشند.

حسینی گفت: مردم می توانند  مشکلات خود را در این ارتباط با مرکز ۱۲۲ در میان بگذارند .

در حال حاضر ، ۹۹.۹۳درصد جمعیت شهری و ۷۷.۳۲ درصد جمعیت روستایی استان از خدمات آب شرب بهداشتی بهره مند می باشند.

کد خبر 520807

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    0 0
    چی بشه