دخترک ۱۷ ساله اهل مینیاپلیس که در لحظه بازداشت جورج فلوید حضور داشت و از این حادثه دلخراش و تکان‌دهنده فیلم گرفت، برای نخستین بار به واسطه وکیل خود لب به سخن گشود.

دارنلا فريزر منتشركننده فيلم لحظه بازداشت جورج فلويد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از دیلی میل، دارنلا فریزر همراه یک کودک ۹ ساله از اقوام در روز یادبود کشته‌های جنگ در پیاده‌رو قدم می‌زد که ناگهان متوجه شد چهار افسر پلیس سفیدپوست در حال بازداشت کردن یک مرد سیاهپوست هستند. دارنلا که خودش سیاهپوست است، بلادرنگ گوشی همراهش را بیرون آورد و آن ۹ دقیقه را ثبت کرد؛ لحظه‌هایی که زانوی افسر پلیس مینیاپلیس بر گردن و گلوی شهروند ۴۶ ساله بود و به التماس‌های «نمی‌توانم نفس بکشم» او توجه نمی‌کرد.

ست کوبین، وکیل دارنلا فریزر درباره کاری که موکلش در روز ۲۵ می انجام داد گفت: «او نمی‌دانست شاهد و ثبت‌کننده یکی از تاریخی‌ترین قتل‌های تاریخ آمریکا با حضور چهار افسر پلیس است. اگر شجاعت، تیزهوشی، سرعت عمل و تعهدش به انتشار فیلم این قتل در صفحه فیس‌بوک و به اشتراک گذاشتن آن وحشت با مردم دنیا دارنلا نبود، حالا آن پلیس‌های سفیدپوست آزادانه در خیابان‌های مینیاپلیس قدم می‌زدند و همچنان به وحشت‌آفرینی در جامعه سیاهان ادامه می‌دادند.»

این دانش‌آموز سیاهپوست خودش هم گمان نمی‌کرد فیلمی که از لحظه بازداشت وحشیانه جورج فلوید در گوشی دارد و انتشار آن می‌تواند دنیا را تکان بدهد و چنین همه را به تکاپو بیندازد. خود او معتقد است اصلا قصد نداشته با به اشتراک گذاشتن فیلم به قهرمان تبدیل شود و افسران گناهکار را به دام بیندازد. دارنلا در دبیرستان درس می‌خواند و کارگر پاره‌وقت یک مرکز خرید بزرگ است، پس از آن حادثه در گفتگویی کوتاه به روزنامه استار تریبیون گفته بود: «دنیا می‌بایست می‌دید آنچه من می‌دیدم. چنین اتفاق‌هایی بارها و بارها در سکوت رخ می‌دهد.»

این نوجوان شجاع پس از آن ماجراها به زندگی عادی خود برگشته و تلاش کرده است از حاشیه‌ها و جنجال‌های شبکه‌های اجتماعی دور بماند. هر چند در فضای مجازی بارها هدف توهین و آزار کلامی برخی کاربران قرار گرفته است. با این حال، شجاعتی که دارنلا در آن لحظه تاریخی از خود نشان داد، می‌تواند تاریخ را یک‌بار برای همیشه به سود سیاهان رقم بزند.

کد خبر 520777

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    5 2
    آفرین .
  • US ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    0 0
    درود بر این دختر خانم شجاع.
  • IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    0 1
    بارک الله به این خانم، ولی فلوید حقش بود