رییس اداره حفاظت محیط زیست ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: این شهرستان با داشتن آب و هوای مناسب محل زیست بیش‌از ۱۶۰ گونه پرئنده است.

پرنده

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمدانور هاشمزهی جمعه ۲۳ خرداد افزود: شهرستان ایرانشهر با داشتن آب و هوای مساعد، وجود تالاب‌ها و چشمه زارها، نیزار، جلبک و گز پناهگاه طبیعی برای پرندگان بوجود آورده است.

وی بیان کرد: زیستگاه پرندگان بومی و تالاب‌های منطقه بر اثر بارندگی‌های سال گذشته و امسال از آب کافی برخوردار هستند. پرندگان برای تامین آب و ادامه حیات خود در سطح این شهرستان هیچ گونه مشکلی ندارند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست ایرانشهر افزود: تیهو، کبک، انواع باقرقره، دراج، قمری، سبزقبا، بلبل، گنجشک، عقاب و انواع پرستو از جمله پرندگان بومی هستند که در این شهرستان زیست می‌کنند.

وی گفت: شرایط مطلوب آب و هوایی ایرانشهر سبب شده تا پرندگانی مانند تیهو و باقرقره در سال دو بار تخم‌گذاری کنند.

هاشمزهی با تاکید برحفظ و نگهداری از پرندگان بومی بیان کرد: برخی افراد سودجو اقدام به شکار این پرندگان می‌کنند که انتظار می‌رود مردم برای حفظ و نگهداری آنان همکاری بیشتری با محیط بانان داشته باشند. گرمای هوا سبب می‌شود تا پرندگان برای خوردن آب به تالاب‌ها و چشمه‌ها روی بیاورند که متاسفانه برخی افراد با استفاده از این شرایط اقدام به شکار آنها می‌کنند.

کد خبر 520736

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیستان و بلوچستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha