رییس اداره حفاظت محیط زیست ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: این شهرستان با داشتن آب و هوای مناسب محل زیست بیش‌از ۱۶۰ گونه پرئنده است.

پرنده

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمدانور هاشمزهی جمعه ۲۳ خرداد افزود: شهرستان ایرانشهر با داشتن آب و هوای مساعد، وجود تالاب‌ها و چشمه زارها، نیزار، جلبک و گز پناهگاه طبیعی برای پرندگان بوجود آورده است.

وی بیان کرد: زیستگاه پرندگان بومی و تالاب‌های منطقه بر اثر بارندگی‌های سال گذشته و امسال از آب کافی برخوردار هستند. پرندگان برای تامین آب و ادامه حیات خود در سطح این شهرستان هیچ گونه مشکلی ندارند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست ایرانشهر افزود: تیهو، کبک، انواع باقرقره، دراج، قمری، سبزقبا، بلبل، گنجشک، عقاب و انواع پرستو از جمله پرندگان بومی هستند که در این شهرستان زیست می‌کنند.

وی گفت: شرایط مطلوب آب و هوایی ایرانشهر سبب شده تا پرندگانی مانند تیهو و باقرقره در سال دو بار تخم‌گذاری کنند.

هاشمزهی با تاکید برحفظ و نگهداری از پرندگان بومی بیان کرد: برخی افراد سودجو اقدام به شکار این پرندگان می‌کنند که انتظار می‌رود مردم برای حفظ و نگهداری آنان همکاری بیشتری با محیط بانان داشته باشند. گرمای هوا سبب می‌شود تا پرندگان برای خوردن آب به تالاب‌ها و چشمه‌ها روی بیاورند که متاسفانه برخی افراد با استفاده از این شرایط اقدام به شکار آنها می‌کنند.

کد خبر 520736

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha