آتش‌سوزی ارتفاعات سبزپوشان شیراز که چهارشنبه شب ۲۱ خرداد آغاز شده و با تلاش نیروهای مردمی، شوراها، دهیاران و بخشداری منطقه مهار شده بود بار دیگر از بامداد جمعه ۲۳ خرداد شعله‌ور شد.

آتش سوزی مراتع

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، رئیس ستاد بحران شهرستان شیراز در این خصوص به خبرنگاران اعلام کرد: به محض اطلاع از آتش‌سوزی، به قید فوریت و با فرماندار شیراز و همراه بخشدار مرکزی در منطقه حاضر شده‌ایم و هماهنگی‌های لازم برای اطفای حریق انجام شده است.

عبدالرسول حقیقی افزود: به دلیل نبود امکان پرواز بالگرد در شب، نیروهای اطفای حریق به صورت پیاده به ارتفاعات اعزام شده‌اند.

وی از تشکیل جلسه فوری مدیریت بحران فارس با حضور فرماندار شیراز در ساعت ۶ صبح روز جمعه ۲۳ خرداد در منطقه ظفرآباد خبر داد و بیان کرد: برنامه‌ریزی نهایی و مدیریت میدانی با حضور شخص فرماندار در منطقه انجام و هم‌اینک سه بالگرد برای اطفا در ارتفاعات سبزپوشان منطقه ظفرآباد به محل حادثه اعزام شده است.

فرماندار شهرستان شیراز نیز گفت: دو بالگرد برای نقل و انتقال تجهیزات و نیروهای امدادی به ارتفاعات و یک بالگرد برای انتقال و پایش آب به محل اعزام می‌شوند.

محمدرضا امیری افزود: تجهیزات مورد نیاز امداد و اطفا  توسط منابع طبیعی فراهم می‌شود. آب مورد نیاز منطقه توسط تانکرهای آتش‌نشانی تامین و پایش خواهد شد تا بالگردها بدون وقفه قادر به انجام عملیات امدادی باشند.

وی در خصوص تامین نیروی انسانی مورد نیاز امداد و اطفا نیز گفت: نیروهای ارتش، بسیج، سپاه و ادارات منابع طبیعی و آتش‌نشانی در کنار نیروهای مردمی قرار گرفته‌اند تا از طریق بالگرد به محل حریق در ارتفاعات اعزام ‌شوند.

رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان شیراز همچنین از تامین آب و اقلام خوراکی مورد نیاز امدادرسانان خبر داد.

تیم ۱۰ نفره‌ای از یگان ویژه آتش‌نشانی شهرداری شیراز برای آموزش نیروهای مردمی در محل حادثه مستقر شده‌اند.

کد خبر 520722

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha