جمعه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۸:۵۴
۰ نفر

عملیات بزرگ ارتش عراق علیه القاعده در موصل وارد مرحله اصلی خود شد.

مالکی همواره موصل را یکی از پایگاه‌های القاعده در عراق خوانده بود. آمریکایی‌ها هم موصل را آخرین پایگاه القاعده در عراق نامیده‌اند.

نخست وزیر عراق که به همراه مشاوران‌ خود به موصل سفر کرده است، دستور حمله جدیدی را علیه نیروهای القاعده در شهر موصل صادر کرد.

در همین حال مالکی در نشست اتاق عملیات موصل که با حضور وزرای دفاع، کشور و جمعی از افسران ارتش در موصل برگزار شد، تاکید کرد که حل و فصل مشکلات عراق جز به دست عراقی‌ها امکان‌پذیر نخواهد بود.

به نوشته روزنامه الصباح بغداد، مالکی گفت: عملیات نیروهای عراقی موسوم به «مادر دو بهار» که در موصل آغاز شده صحنه‌ جدیدی را در وضعیت معیشتی و امنیتی ساکنان این منطقه خواهد گشود.

وی هدف از این عملیات را پاکسازی موصل از گروه‌های جنایتکار، از بین بردن مشکلات مردم این منطقه و افزایش فضاهای مناسب جهت فعالیت مؤسسات دولتی و بازسازی موصل دانست.

مالکی تاکید کرد: نیروهای عراقی در جریان این عملیات با درنظر گرفتن و مراعات حقوق ساکنان موصل و جلوگیری از وارد شدن هر گونه خسارت به غیرنظامیان عمل می‌کنند.

وی از همکاری ساکنان موصل به ویژه عشایر این منطقه با نیروهای عراقی جهت مبارزه با گروه‌های تروریستی و اعمال قانون در این شهر تقدیر کرده و از اعلام آمادگی ساکنان موصل نسبت به همکاری هرچه بیشتر با نیروهای عراقی استقبال کرد.

ارتش عراق چندی پیش در موصل عملیات غرش شیر را انجام داده بود و مادر دو بهار در حقیقت مرحله تکمیلی آن عملیات محسوب می‌شود. از آغاز عملیات ارتش عراق در موصل تاکنون ۸۳۳ فرد مظنون بازداشت شده‌اند.

عملیات موصل بر عهده ارتش عراق است و آمریکایی‌ها در آن نقش حمایتی دارند.

کد خبر 52039

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خلیج‌ فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز