یک عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران می‌گوید: ما می‌دانیم آقای رضایی از چه ناراحت است. از اول وقتی آقای هاشمی {جانشین} فرمانده کل قوا شد و امام ایشان را منصوب کرد آقای محسن رضایی، آقای هاشمی را مزاحم کار خودش می‌دید.

محسن رضایی هاشمی رفسنجانی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از برنا، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشستی با عنوان «جریان‌شناسی تفکر مدیریتی در خدمت تحقق بیانیه گام دوم انقلاب» در دیدار با جمعی از دانشگاهیان استان تهران به‌تندی به سیاست‌های دولت سازندگی و حتی رویکرد شخص مرحوم اکبر هاشمی‌رفسنجانی پرداخت. او در بخشی از سخنانش گفت: «تعبیر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که در نماز جمعه ۱۸ آبان ۱۳۶۸ گفتند: «اظهار فقر و بیچارگی کافی است. این رفتارهای درویش مسلکانه وجهه جمهوری اسلامی را نزد جهانیان تخریب کرده است. زمان آن رسیده که مسئولین ما به «مانور تجمل» روی آورند. از امروز به خاطر اسلام و انقلاب مسئولین وظیفه دارند مرتب و باوقار باشند. هرچند ما فقیر باشیم و اقتصادمان به سامان نباشد اما برای آنکه در دیدگان سایر ملل مسلمان و غیر مسلمان ملتی مفلوک جلوه نکنیم، لازم است تا جلوه‌هایی از تجمل در چهره کشور و مسئولین حاکمیتی رویت شود»، تا حدی به طور نمادین نشان دهنده این رویکرد بود.»

علی‌محمد نمازی فعال سیاسی اصلاح‌طلب عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران درباره این سخنان محسن رضایی گفت: وقتی چهره‌های بسیار معروف و موثر از دنیا می‌روند زمینه تحریف تاریخ معاصر فراهم می‌شود، من در این‌باره احساس خطر جدی می‌کنم. مطالبی گفته می‌شود که شاهدان آن واقعه الان نیستند که بگویند اینگونه بوده یا خیر، مخصوصا در مورد آیت‌الله هاشمی رفسنجانی صحبت‌های مختلفی می‌شود، از جمله توئیت محسن رضایی. 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: در این‌باره خیلی اظهار تأسف کردم و ناراحت شدم؛ زمانی رزمنده بودم و امثال محسن رضایی الگوهای ما بودند، ما با حرف اینها جان بر کف خودمان را در معرض گلوله و ترکش قرار می‌دادیم و خیلی از افراد مثل من به درجه شهادت نائل شدند. اگر آن زمان اینها را می‌دانستیم، غیرممکن بود پی حرف اینها برویم و خودمان را به خطر بیاندازیم. 

نمازی اظهار کرد: من می‌خواهم بگویم محسن رضایی چرا باید حالا که آقای هاشمی نیست این حرف را بزند؟ آیا وقتی آقای هاشمی بود می‌توانستید این سخنان را بگوئید و او را متهم به تبلیغ مانور تجمل کنید؟ این حرف کاملا دروغ است. 

او درباره خطبه‌ مورد اشاره محسن رضایی توضیح داد: ما عاشقانه پای خطبه‌های ایشان می‌نشستیم، من یادم هست در یکی از خطبه‌ها، آقای هاشمی در مذمت زهد افراطی و بیجا صحبت کرد. جریان این بود که زنی نزد پیامبر رفت و گفت که شوهر من بیشتر وقتش به عبادت می‌رود، دنیا را ترک کرده و  به ما توجه ندارد. در آن روز جامعه مذمت زهد افراطی را می‌طلبید چراکه یکسری به زهد افراطی روی آورده بودند و همه چیز دنیا را مذمت می‌کردند و به عشق بهشت و حوریان بهشت، همه چیز را ترک کرده و زندگی سختی را پیش گرفته بودند. 

این عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران با بیان اینکه نقش آقای هاشمی در زمان امام و اوایل انقلاب، نقش میزان‌الحراره بود، عنوان کرد: اگر در جامعه جایی افراط می‌شد برعکس آن صحبت می‌کرد. یک وقتی بحث مذمت مدارس غیرانتفاعی و مخالفت با بخش خصوصی تعلیم و تربیت مطرح بود و آقای هاشمی در تائید این مسئله صحبت می‌کردند. نقش آقای هاشمی را می‌توانم نقش میزان‌الحراره نظام بدانم که هرجا افراط و تفریط می‌دید، برعکس آن جامعه را هدایت می‌کرد. 

علی‌محمد نمازی فعال سیاسی اصلاح‌طلب عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران

نمازی درباره ساده‌زیستی اوایل انقلاب گفت: ما زمانی بسیار ساده‌زیست بودیم. زمانی که در سپاه بودم، پول می‌گذاشتند در سینی و می‌آمدند می‌گفتند حقوقت را بردار و ما ۱۰۰، ۲۰۰ تومان بر می‌داشتیم. آقای هاشمی می‌گفتند می‌خواهیم کشور را بسازیم و آن روزها نوبت سازندگی شده بود، دوران ایشان بعد از جنگ بود، آقای هاشمی رئیس‌جمهور بود و می‌خواست کشور را بسازد، بنابراین می‌گفتند باید سیاست‌های افراط‌گرایانه را کنار بگذاریم و مقداری به سر و روی‌مان نظم بدهیم چون وقت آمدن هیات‌های خارجی به ایران است و نمی‌توانیم، لباس‌های خاکی‌مان را بپوشیم و به استقبال هیات عالی رتبه کشور آلمان و فرانسه و چین برویم و از این باب می‌گفتند که باید همراه با فضای زمانه پیش برویم. اگر آقای هاشمی سفارشی کرده به این دلیل است که در آن روزها به روز شدن، لازم بود. 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب اظهار کرد: ما می‌دانیم رضایی از چه ناراحت است. از اول وقتی آقای هاشمی {جانشین} فرمانده کل قوا شد و امام ایشان را منصوب کرد، محسن رضایی، آقای هاشمی را مزاحم کار خودش می‌دید.

او با بیان اینکه محسن رضایی ناراحت شده بود قطعنامه پذیرفته شد، بیان کرد: ایشان از آقای هاشمی ناراحت بود و برای اینکه از خودش دفاع کند اینها را می‌گوید و به نظر من بی اخلاقی است. ایشان ادعا می‌کند این نامه را آن زمان نوشته، اگر آن زمان نوشته می‌خواست یک رونوشت هم به خود آقای هاشمی بدهد. 

نمازی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر معنایش چیست؟ اینکه به خود طرف بگوئیم نه اینکه به دیگری. محسن رضایی ادعا می‌کند به آقا گفته‌اند، خب می‌خواستند به آقای هاشمی هم رونوشت بدهند و با ایشان حرف بزنند و دفاعیات‌شان را بشنوند. 

این نماینده ششمن دوره از مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار کرد: در اوایل زمان آقای هاشمی در بخش خصوصی‌سازی مقداری افراط شد، آن هم به این دلیل بود که آقای هاشمی دیدند دولت چسبیده و ول نمی‌کند. چند وقت پیش هم مقام رهبری گفتند چرا برخی شرکت‌ها را به  بخش خصوصی واگذار نمی‌کنید؟ شاید آن زمان مقداری در خصوصی‌سازی تندروی شد اما از لحاظ فرهنگی، اجتماعی، تغییر منش زندگی، تغییر روش‌ها، آداب و سنن و... آقای هاشمی اهل تجمل نبود. ایشان فرد ثروتمندی بود و هیچ وقت ندیدیم از ساده بودن عبور کند و به نظر من آقای محسن رضایی بی تقوایی کرده و این مسئله را مطرح کرده است.

کد خبر 520374

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ح IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    2 12
    کاملا‌حرف های این آقا نمازی درست‌چون‌سال‌بعدانتخابات‌داریم‌به‌دنبال‌کسب‌وجهه‌است‌اقای‌محسن‌رضایی‌چرا‌زمان‌زنده بودی اقای‌هاشمی‌این‌حرفها‌نزدید‌تاریخ‌عملکرد‌شما‌را‌قضاوت‌خواهد‌کرد